רונן הלל יחסי ציבור -כל מה שרציתם לדעת עם תקשורת ויחסי ציבור
מנכ"ל רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור
כדי להיעזר בשירותי יחסי ציבור,דוגמת משרדי, תוכלו ליהנות מתוצאות אפקטיביות ולשדרג את העסקים שלכם לכדי הצלחות,מכירות, חשיפה ומודעות. בחרתי לכלול במאמר זה מספר מושגים ביחסי ציבור – מושגים מעולם התקשורת, העיתונות ויחסי הציבור – חדשים וישנים, כדי לעשות סדר ולספר לכם כל מה שסובב את התחום.
ריכזתי להלן מילון מושגי היסוד בתחום יחסי הציבור, התקשורת והעיתונות. על כל אחד מנושאים והמושגים ניתן להכביר במילים ולהרחיב בהסברים, תיאורים ופרשנויות. הרשימה שלהלן מסבירה בקצרה אודות המושגים.
האיגוד הישראלי ליחסי הציבור
זהו האיגוד המקצועי של ענף יחסי הציבור והדוברות בישראל. בתעשיית יחסי הציבור פועלים למעלה מ-400 משרדים, דוברים ואנשי יחסי ציבור. מקצתם חברים באיגוד הישראלי ליחסי ציבור. משרדינו זכה במספר פרסי מצויינות שניתנו על ידי האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות.
איש יחסי ציבור
איש יחסי ציבור הוא זה שעוסק בתחום יחסי הציבור ופועל להצלחה השיווקית, התדמית, התקשורתית והכללית של לקוחותיו. רונן הלל הוא איש יחסי ציבור.
אמברגו עיתונאי
משרדי יחסי ציבור ודוברים נוהגים להטיל אמברגו תקשורתי לפני מסיבת עיתונאים בה מעוניינים לחשוף מידע/מהלך שמתוכנן להתפרסם במועד מתוכנן ומתוזמן מראש או בו זמנית בכל ערוצי התקשורת. לעיתים, נוהגים משרדי יחסי הציבור והדוברים לעדכן על המהלך בשיחות אישיות עם עיתונאים עוד בטרם האירוע/המהלך, אך מטילים אמברגו תקשורתי בו נקבע עד מתי אסור לדווח. האמת שהמונח הזה וותיק וישן ומזכיר תקופות אחרות.
אינטרנט
אין היום ערוץ תקשורת שאינו נעזר ברשת התקשורת הגלובלית הזו. אם בעבר נהגו לעבוד באמצעות טלפקס, פקס, מכונת הדפסה, הרי שהיום בעידן המודרני, מבוססת התקשורת על מדיה אלקטרונית ועל רשת האינטרנט. היום אינטרנט זה מוצר צריכה בסיסי… אי אפשר בלעדיו. כל העולם מחובר אליו בכל רגע נתון וכל פעולה כמעט של חיינו קשורה לאינטרנט. אז מי לא מחובר?
אינטרנט הוא עולם שלם של אתרים, רשתות חברתיות, בלוגים, משחקים, עולמות תוכן, דואר ומידע. לאתר האינטרנט של משרד יחסי ציבור רונן הלל
אינסטגרם
אינסטגרם Instagram) זהו יישום חינמי לשיתוף תמונות וסרטוני וידאו קצרים, כאשר כל שיתוף נקרא Post. האינסטגרם מאפשר למשתמש לצלם תמונות ולאחר מכן לשתף אותן ברשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר, פליקר, טאמבלר, פורסקוור), וכן לעקוב אחרי משתמשים אחרים באמצעות הרשת החברתית של אינסטגרם.
אסטרטג
אסטרטג הוא האדם הקובע את מדיניות בדרך להשגת המטרה/היעד. האסטרטג מתכנן את המהלכים השיווקים, את מערך יחסי הציבור והדוברות ואת המסרים התקשורתיים. האסטרטג קובע גם את אופי המהלכים התקשורתיים, דרכי הפעולה וכן גימיקים ומהלכים מיוחדים. אסטרטג נעזר, בין היתר, בתובנות המבוססות על מחקרים, סקרים, דעת קהל וקבוצות מיקוד. בארז הכלים של האסטרטג תוכלו למצוא כלי עבודה מגוונים ומושגים כגון מסיבת עיתונאים, ספין, קמפיין, שינוי עמדות ועוד. יחד עם זאת מדובר במילה מצופפת, פלצנית משהו. יתכן שכל המשמעות יכולה להסתכם באדם עם ניסיון חיים שצורה מספר מהלכים קדימה.
אסטרטגיה
אסטרטגיה היא תוכנית העבודה המפורטת לקידום מהלכים. בתחום יחסי הציבור מהווים התוצאות פועל יוצא של אסטרטגיה תקשורתית. מהלכים רבים נבנים הודות לאסטרטגיה מנצחת שחוזה מספר מהלכים קדימה ומובילה את התקשורת ואת דעת הקהל בדיוק למקומות הרצויים.
בלוגים
הבלוג הוא אתר אישי או יומן אישי ברשת. בעידן התקשורת העכשווית מהווים הבלוגים אמצעי נוסף להעברת מסרים והודעות לגולשים, לצד פורומים ורשתות חברתיות. באמצעות בלוג אישי או בלוג חברה ניתן לספר על פעילות החברה, להכיר גולשים, לקדם מיתוג אישי באינטרנט, לקדם את החשיפה במנועי החיפוש ולהגיע לקהלי יעד. גם הבלוג הוא מוצר בסיסי. כמעט לכל אדם בעל פייסבוק, אתר או אינסטרגרם יש גם בלוג בו הוא מספר על חוויותיו… או מנהל פעילות עסקית. עד לאחרונה היה הבלוג מונח שקשור לפעילות אישית פרטית. היום הבלוגים והפוסטים הפכו לכלי באמצעותו ניתן לנהל אתרים, עסקים, למכור מוצרים ובעצם מה לא…
און דה רקורד
הכוונה שהדברים שנאמרו/המידע שנמסר – נאמרו לציטוט ולייחוס. מושג זה הינו חלק מהשפה התקשורתית בין איש יחסי הציבור לעיתונאי. לשם הדגמה בפגישה או ראיון יש דברים שנאמרים לציטוט וייחוס ויש דברים שהם אוף דה רקורד.
אוף דה רקורד
חוק בלתי כתוב לפיו הדברים שנאמרו והמידע שנמסר אינם לציטוט או ייחוס ואין לעשות בהם שימוש עיתונאי. בדרך כלל עיתונאים שומרים על הכלל הזה… וזה קשור לאתיקה מקצועית.
בית מעריב
בית מעריב היה בית של העיתון מעריב שגידל דורות של עיתונאים ועורכים והיום נסגר. המקום, ברחוב קרליבך 1 בתל אביב, היה אחד הצמתים החשובים של התקשורת הישראלית. מוסד מכובד שאיבד מנכסיו. כיום נמכר המותג למקור ראשון ועדיין אפשר לראות את מעריב סופשבוע… אבל בהחלט לא מדובר בעיתון שהיה פעם העיתון של המדינה וריכז סביבו הרבה מאד סיפורים.
בית סוקולוב
עד לאחרונה הבית של העיתונאים. שם שוכנים משרדי אגודת העיתונאים. בבית סוקולוב נוהגים או נהגו לקיים מסיבות עיתונאים. היון בית סוקולוב הוא חלק מעסקת נדל"ן. בקרוב לא יישאר זכר למקום ועליו יוקדמו מגדלים ומשרדים.
בלעדי
מידע שנמסר לעיתונאי אחד/לערוץ מדיה אחד הוא בגדר בלעדי. בדרך כלל מדובר בידיעה בלעדית בעלת ערך חדשותי הזוכה להבלטה. בלעדי זו מילת הקסם שכל עיתונאי יאהב… בתנאי שאכן מדובר בניוז, חדשותי/אקטואלי/רכילותי חם ומעניין.
בריף
אלו הפרטים שנמסרים במהלך שיחה/פגישה לצורך הכנת הודעה לעיתונות, קמפיין, מהלך תקשורתי. בריף ניתן גם למשרדי פרסום על ידי הלקוח לצורך הכנת סלוגן,קמפיין,מודעה וכו'.
ברווז עיתונאי
ברווז עיתונאי הינו מידע מפוברק שהגיע לתקשורת ופורסם באחד או יותר מערוצי המדיה. הכוונה למידע שאינו נכון ואין לו בסיס. יש לא מעט אנשים שהאכילו את התקשורת בברווזים עיתונאים וגרמו למבוכה.
ברנז'ה
בתקשורת מאוגדים באופן בלתי רשמי מספר מובילי דעה, פרשנים, עיתונאים, עורכים, צלמים, פרסומאים, אנשי יחסי ציבור וכו'. אלה מכונים ברנז'ה ולכולם שפה משותפת או פעילות מקצועית/תחום עיסוק משותף.
גוגל
מנוע החיפוש הפופולארי, המוביל והמתקדם באינטרנט. אם אתה לא בגוגל…. אתה לא קיים. גוגל הפך לדבר המשפיע ביותר על חיינו. מנוע החיפוש הגדול, המשפיע, החזק והעשיר בעולם.
גזרי עיתונים (קטעי עיתונות)
עולם הולך ונעלם. גגזרי עיתונים אלו הם הפרסומים והכתובת שמשרד יחסי הציבור היו אוסף עבור הלקוחות. היום כל המידע עובר במדיה הדיגיטלית.
דואר אלקטרוני – דוא"ל
הדרך היעילה והפופולארית ביותר להעברת מסרים ברשת, לצד מסרים ברשתות החברתיות.
דד ליין
מונח המקובל על ידי כל מערכות העיתונים וערוצי התקשורת. משמעותו – המועד האחרון שנקבע לביצוע פעולה. בתחום התקשורת והעיתונות קיים דד ליין להעברת ידיעה תקשורתית לעורך וקיים דד ליין להדפסת העיתון וכו'. עיתונאים המבקשים מידע ממשרדי יחסי ציבור לכתבה נוהגים להציב דד ליין.
דובר
דובר/דוברת – חברות, ארגונים, עמותות ותאגידים נוהגים למנות דובר או דוברת כדי לנהל ולתאם בין כל מערכי התקשורת הפנים הארוגניים והחיצוניים. הדובר הוא איש אמנו של המנכ"ל ומשמש יועץ אישי. ארגונים רבים נוהגים להעסיק דובר לצד מנהל יחסי ציבור/משרד יחסי ציבור וכו'. רונן הלל, הבעלים של משרד רונן הלל יחסי ציבור הוא דובר של מספר חברות וארגונים, בין היתר דובר איגוד השייט בישראל.
דיוור ישיר
דיוור ישיר מהווה פלטפורמה לשיווק ישיר וממוקד לרשימות תפוצה איכותיות. באמצעות דיוור ישיר ניתן להגיע לקהלי יעד ממוקדים ולהעביר מידע/מסר. דיוור ישיר נעשה באמצעות דואר, דואר אלקטרוני ומשמש כלי תקשורתי בארגז הכלים של משרד יחסי הציבור, החברה.
האריה השואג
לענף הפרסום יש את קקטוס הזהב. למשרדי יחסי הציבור בישראל יש את האריה השואג – פרס יוקרתי המוענק על מהלכים/קמפיינים/עבודות של משרדי יחסי ציבור. את פרסי האריה השואג מעניק האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות. משרדינו זכה ב-3 פרסים של האריה השואג!
האשטאג
ההאשטג הוא אחד הדברים הכי חמים לתיוג נושא לכל מי שפעיל ברשתות החברתיות. מדובר בסימן ה-# שעל המקלדת (מעלה לספרה 3). ההאשטג (ובאנגלית: Hashtag) הוא הדרך לתייג פוסט, תגובה, תמונה, ציוץ בכל עניין ונושא באמצעות הקלדת הסולמית ושם כלשהוא. ההאשטג נכתב ללא רווחים (או עם קו תחתון מחבר) ואם לוחצים עליו מגיעים לחיפוש הקשורים להאשטג ובדרך זו ניתן לקדם טוויטים, פוסטים, תמונות אינסטגרם, פוסטיןם, תכני גוגל+ ופוסטים בפייסבוק.
הדלפה
הדלפה היא העברת מידע/ידיעה לגורם שאינו אמור לדעת עליה. הדלפה היא מסירת מידע ללא סמכות וללא הרשאה.
הודעה לעיתונות (קומוניקט)
זוהי הודעה מודפסת המועברת בדואר אלקטרוני/פקס הכוללת מסר מוגדר ומופצת לרשימת תפוצה – לכל ערוצי התקשורת או לקבוצת עיתונאים. הנחת העבודה של איש יחסי הציבור היא שככל שההודעה לעיתונות כתובה באופן רהוט, ברור וענייני – כך סיכוייה להתפרסם, כפי היא, גדולים יותר. הקליקו כאן והגיעו לעמוד הודעות לתקשורת – הודעות יחסי ציבור של משרדינו.
המלצה
לקוחות ממליצים או המלצות של חברים ומכרים – מהווים אמצעי מהימן לתאר את העסק, אופיו והישגיו. בעולם האינטרנטי המלצות לקוחות או מספרים עלינו, או מה אומרים הלקוחות שלנו – מהווים חלק בלתי נפרד מאתר התדמית של החברה. מוזמנים לקרוא המלצות על משרד יחסי ציבור ודברים שכתבו לקוחותינו.
הפצה
משרדי יחסי ציבור נוהגים לערוך הפצות לעיתונאים/עורכים/מובילי דעה. הפצות אלה כוללת מידע – הודעה לעיתונות על מהלך/מוצר/אירוע/השקה או קומוניקט ומוצר נלווה לשימוש/התנסות. למשרד יחסי ציבור הכי טוב בשבילך הקליקו כאן.
השקה
פתיחת חנות חדשה, מוצר חדש במגוון – כל אלה הן סיבה למסיבה והשקה תקשורתית. בשפת יחסי הציבור מהלך זה "שווה" הודעה לעיתונות, הזמנה לאירוע פתיחה, מסיבת עיתונאים וכו'.
חדשות
הכוח המניע של התקשורת. תביא ניוז תקבל אייטם… הדברים הכי חמים. החדשות החמות. מה שמופיע בראש המהדורה.
טוק בק
תגובה ברשת האינטרנט.
טור אישי
דעה של עיתונאי/עורך/פרשן/מומחה מקבלת לעיתים ביטוי בטור אישי בתקשורת – בעיתון, ברדיו, באינטרנט או בטלוויזיה.
טור עיתונאי טוב אמור לעורר שיחה, להאיר נושאים שעל סדר היום או כאלה שלא… ולתת ביטוי/פרשנות או נקודת מבט אישית.
ידיעות אחרונות – העיתון של המדינה משנות ה-70 ועד 2010. ידיעות אחרונות הוא עיתון ישראלי שיצא לאור בשנת 1939. משנות ה-70 הפך לעיתון הנפוץ בישראל עד להשקת עיתון ישראל היום. ידיעות אחרונות עוסק במגוון רחב של תחומים.
יועץ תקשורת
אדם המלווה גוף/ארגון או אישיות ומנהל את האסטרטגיה התקשורתית.
יחסי ציבור
הכלים האפקטיביים והאמינים ביותר ליצירת דעת קהל, להנעה לפעולה, ליצירת תדמית חיובית ולהעלאת המודעות. יחסי ציבור מאפשרים לארגון/עמותה/אדם להציג את מוצרים, רעיונות, עמדות בכלי התקשורת השונים. יחסי ציבור טובים מביאים את הלקוח (חברה/מוצר/מותג) ל-TOP OF MIND -ביצירת הנעה לפעולה. יחסי ציבור ניתן לעשות בתחום הפרטי או הציבורי. ניתן לעשות יחסי ציבור לבעלי מקצועות חופשיים, עסקים קטנים או גדולים, רשתות,איגודים, עמותות או ארגונים. יחסי ציבור יכולים לעשות בתחומים רחבים או תוך התמקדות והתמקצעות בתחומי עניין ממוקדים כמו יחסי ציבור באינטרנט (ידיעה לדוגמה על יחסי ציבור באינטרנט) , או יחסי ציבור עיצוב (ידיעה לדוגמה על יחסי ציבור עיצוב וסטיילינג) וכמובן בנושאים כמו רכב, תחבורה, חלל, תעופה, מזון, אירועים, מסיבות, תערוכות ומה לא…
לובינג
כלי המאפשר למפלגה/עמותה/אישיות ציבורית לקדם את עמדותיהם במישור הפוליטי.
לוגו
הגענו לאות ל' וזה הזמן להכיר לכם את הלוגו של משרד יחסי ציבור רונן הלל. אוהבים? את הלוגו הכינה הדר ביגמן, מעצבת גרפית מהטובות ביותר שיש בארץ. והנה הזדמנות נהדרת לפרגן.
לקוחות
הדבר שלשמו אנו פועלים – כדי להעניק שירות. ומדובר על השירות הכי טוב שאנחנו יכולים להציע. אז הנה הזדמנות ללחוץ כאן ולהכיר את לקוחות משרד יחסי ציבור רונן הלל.
מדיה
מרחב העולם התקשורתי הכולל את אמצעי התקשורת השונים: טלוויזיה, רדיו, אינטרנט, עיתונות וכו'.
מדיה חברתית
מושג הכולל בתוכו את כל הרשתות החברתיות, הפורומים, הבלוגים, הפוסטים, והתקשורת החדשה באינטרנט. משרד רונן הלל מוביל בפעילות במדיה החברתית.
מותג
מושג מעולם השווק המתאר מוצר/חברה/שירות וכו' המסמל ערכים ספציפיים היוצרים אסוציאציות ספציפיות בדעת הקהל/בקרב הצרכנים.
מטרת מותג לייצר ערכים חיובים ואהדה בקרב קהל היעד.
מיתוג אישי
טרנד ה- Personal Branding (מיתוג אישי) שוטף בשנים האחרונות את ארה"ב ועכשיו הוא גם הגיע אלינו. יותר ויותר אנשים הגיעו להכרה כי השוק המודרני התחרותי דורש מהם לשווק את עצמם בדיוק כמו מוצרים על מדף, כי השם שלנו – הוא המותג! זה מתחיל בבידול, נמשך בניית זהות מותגית אחידה בולטת ומסתיים בהפצת המיתוג לקהל מטרה גדול וממוקד.
המיתוג האישי רלוונטי בימינו במיוחד בזכות עידן האינטרנט הנוכחי של ה- WEB2.0, המאפשר לכל אחד מאיתנו לבוא לידי ביטוי עצמי ולהפיץ את מסריו בצורה רחבה ומהירה, שאינה תלוית זמן או מקום. היום כל אחד יכול להיות מפורסם – וגם אתם!
יועצים, עורכי דין, רופאים, מטפלים, קואצ'רים, אומנים, פוליטיקאים ועוד בעלי עסקים ומקצועות חופשיים רבים נדרשים להפגין נוכחות אינטרנטית גבוהה תחת שמם, וכך למתג את עצמם בתחום מומחיותם. המיתוג האישי באינטרנט נחוץ לכל מי שמעוניין למנף ולקדם את הקריירה, להתפתח מקצועית-כלכלית ולמצוא עבודה שווה ומשרה נחשקת.
מסיבת עיתונאים
מסיבת עיתונאים היא מפגש יזום של איש יחסי הציבור או חברה לצורך העברת תדריך/מידע/מסר בעל ערך תקשורתי. העיתוי למסיבת עיתונאים נקבע מראש, ואליו מוזמנים עיתונאים. במסיבת עיתונאים נהוג לערוך מצגת ולהעביר את המסר הרצוי, ולאחר מכן להשי לשאלות העיתונאים. כל המידע הנמסר במסיבת עיתונאים הינו לציטוט ולייחוס.
ניהול מוניטין – ניהול מוניטין בגוגל
בשנים האחרונות התפתח תחום של ניהול המיתוג האישי וניהול המוניטין האישי והעסקי בגוגל. למידע נוסף על פעילות זו מומלץ לקליק על ניהול מוניטין בגוגל ולקבל מידע נרחב, מאמרים והסברים בתחום. נציין כי באמצעות ניהול מוניטין באינטרנט ניתן להסיר כתבות שליליות – כלומר לבצע מחיקה של מידע שלילי מגוגל, הדחקת אזכורים שליליים ובנייה של מוניטין אינטרנטי. פעילות זו נעשית באופן דיסקרטי לחלוטין על ידי רונן הלל.
ניהול משברים
למשרד יחסי הציבור/לדובר וליועץ התקשורת תפקיד מכריע בניהול משבר תקשורתי וביכולתו למזער נזקים. הטיפול במשבר תקשורתי דורש פעילות אינטנסיבית, מהירה ואמינה, וזאת כדי להשתלט על המשבר בזמן הקצר ביותר ולסיימו באופן מיידי. קיימים תרחישים שונים לטיפול וניהול משברים תקשורתיים: החל מטיפול במוצר פגום, שירות לוקה, פיטורי עובדים, בעיות פיננסיות, ועד למשברים הנובעים מבעיה תדמיתית של חברה/ארגון ומנהליה. תרחישים אלה ואחרים עלולים לגרום לנזקים חמורים ולפגוע באמון הציבור, הצרכנים, הלקוחות, העובדים, הספקים, נותני השירות, מתחרים ועוד.
ניוזלטר
מערכת מקוונת לניהול רשימות תפוצה רשימות דיוור. מערכת זו מאפשרת לשלוח קבוצה של מסרים שיווקיים, חדשות, ידיעות ומידע באופן מתוזמן.
סקופ
ידיעה בלעדית בעלת ערך תקשורתי .
סקר
הסקר הינו כלי מדידה והוא נעשה לרוב באמצעות מדגם סטטיסטי של האוכלוסייה. באמצעות הסקר מקבלים תשובות מדגמית על שאלות שהוצגו בסקר.
עיתון
כתב עת מודפס היוצא בתדירות יומי, שבועית, חודשית וכו'.
עיתונאי
אדם המועסק על ידי אמצעי תקשורת אחד או יותר ומתפרנס מכתיבה/העברת מידע לאמצעי המדיה. רונן הלל, המנכ"ל והבעלים של רונן הלל תקשורת, היה בעברו עיתונאי במשך שנים רבות ובין היתר סיקר את המשחקים האולימפיים בברצלונה, אטלנטה, סידני והיה שותף להישגים תקשורתיים רבים.
פייסבוק
הרשת החברתית המובילה בישראל עם למעלה מ4 מיליון משתמשים. לפייסבוק של משרד רונן הלל
פקסימיליה
למי יש עדיין פקסמיליה? מכשיר הפקס היה בעידן אחר כלי העבודה של איש יחסי הציבור. הודעות לתקשורת היו נשלחות באמצעות הפקס. היום המכשיר הזה עבר מן העולם ומזכיר נשכחות. יחד עם זאת חלק ממשרדי הממשלה עדיין מחזיקים פקס ומבקשים לקבל אישורים בפקס…מי היה מאמין שיש עדיין כאלה.
פרו בונו
בהתנדבות, ללא תמורה.
פרסום
אחת מהדרכים היעילות ליצירת קשר עם קהל היעד באמצעות תקשורת המונים. באמצעות פרסום ניתן לקדם רעיונות, להעביר מסרים, להניע לפעולה, לשכנע וכו'.
קומוניקט
הודעה לעיתונות – Press Release – הודעה כתובה הנמסרת לתקשורת והוכנה על ידי משרד יחסי הציבור, דובר הארגון/החברה וכו' . הודעה זו אמורה להכיל ערך תקשורתי/חדשותי.
רונן הלל
רונן הלל, בעלים של משרד יחסי ציבור, דוברות וניהול מוניטין. מומלץ יחסי ציבור. זוכה פרסי הצטיינות ביחסי ציבור.
שיווק
אמצעי לקדם מכירות וכל פעילות עסקית של מוצרים או שירותים.
תדמית
כיצד האדם/החברה/הארגון/העסק נראים כלפי חוץ? איזה רושם הם מותירים. תדמית משקפת את האדם/החברה/העסק ומבטאת מה אומרים ומה חושבים עליו, כיצד הוא נתפס בעיני הזולת/החברה/קהלי היעד.
תודה רבה
על כל אלה. על כמה מה שהיה ועל כל מה שיהיה. על הזכות לעבוד עם הלקוחות שלנו ועל הזכות להעניק שירות מקצועי ולהיות בקשר עם כל כך הרבה אנשים נפלאים. אנו אומרים תודה. תודה רבה בכל יום ויום.
תוכן שיווקי
שיטת פרסום (בתשלום) להעברת מסרים שיווקים, לרוב באופן סמוי.