טיפים לכתיבת קורות חיים – ניהול מוניטין ומיתוג אישי זה רונן הלל
כיום על כל משרה מתמודדים עשרות רבות של מועמדים ועל משרות של בכירים אפילו מאות מועמדים. מה לעשות כדי למשוך את תשומת להב וכדי שקורות החיים שלכם יפתחו לכם דלת לפגישה?
ריכזנו כאן עבורכם טיפים לכתיבה ועריכה של קורות החיים בצורה נכונה ומושכת.
חשוב לציין כי לקורות החיים תפקיד אחד בלבד – לוודא שתקבלו זימון לראיון עבודה ולקצר את משך התהליך לקראת המשרה הבאה.
אומרים כי קורות החיים הם ההתרשמות הראשונה של המעסיק ולכן יתכן כי לעולם לא תהיה הזמנות שנייה לרושם ראשוני.
לכן, כדאי להימנע מטעויות, ריכזנו כאן טיפים חשובים.
יחד עם זאת ההמלצה הראשונה והחשובה שלנו היא לעשות גוגל על שמכם ולבדוק את תוצאות החיפוש בשפה העברית ובלועזית. אם גיליתם פרטים מעברכם שאינם מחמיאים או עלולים לפגוע בסיכוי לקבלת משרה חדשה, פנו אלינו מיד לקבלת שירות של ניהול מוניטין, מחיקת תוצאות חיפוש מגוגל, הדחקה של אזכורים שליליים.
1. למעסיק הפוטנציאלי, רכזת גיוס או נציג חברת ההשמה אין ולא יהיה זמן לקרוא את כל קורות החיים שקיבלו. לכן, הקפידו על עיצוב דף קורות החיים שלכם, כך שיהיה מעניין ומיוחד. עמוד מעוצב שיגנוב את תשומת הלב ויגרום למעסיק פוטנציאלי לקרוא את כולו. על קורות החיים ת להופיע באופן תמציתי, מסודר וענייני והם צריכים לכלול נקודות מרכזיות ומעניינות ברזומה שלכם שיציגו את הניסיון, הכישורים, ההשכלה ומידת ההתאמה לתפקיד.
2. על מנת ליצור תדמית חיובית אצל המעסיק הפוטנציאלי עלייך להשתמש במילות מפתח שיתאימו לתפקיד המוצע. חלק ממילים אלה מופיעות במודעת הדרושים עצמה בתיאור המשרה. – השתמשו ב"שפה" של המודעה ובדרישות והעצימו אותם. רוב מילות המפתח הן פעלים (פעולות דינאמיות).
לדוגמה, אם מתפרסמת מודעה על חיפוש מנהל, השתמשו במילות מפתח בהגדרה אקטיבית ולא פסיבית (מגייס אנשים ולא גיוס אנשים, מוביל ולא הובלה וכו').
לדוגמה למילות מפתח: מייעץ,מובילה, מאמן, מסביר, מלמדת, מדריך, מבצע, מפיקה, מעודד, משכנעת, מדרבן, ממריצה ועוד.
3. אנשים אוהבים מספרים ומגיבים להם. המספרים מחדדים, משפיעים ובעלי כוח. הם נותנים תמונה מוחשית למחשבות. קל להתעלם מהסברים כלליים, שימוש נכון בהסבר ספציפי מלווה במספרים מתאר היטב את ההישגים. לדוגמה – לא מומלץ לכתוב "ניהלתי חברה עם מחזור מכירות גדול". כיתבו במקום "ניהלתי חברה בעלת מחזור מכירות חודשי של 8,000,000 ₪ ", לדוגמה אל תכתבי: "בעלת ניסיון עשיר ורב בהדרכה". כיתבי "ניסיון של מעל 6000 שעות הדרכה" ואם ברצונך להרשים עוד יותר כתבי: "בעלת ניסיון של 5700 שעות הדרכה", ככל שתהיו מדויקים יותר, ההשפעה שלכם בראיון העבודה או בכתיבת קורות החיים תתעצם.
4. חשוב מאד להתחיל את קורות החיים באופן ישיר ולכתוב את האינפורמציה החשובה ביותר ולא ללכת סחור סחור. מומלץ ליצור הצהרה בתחילת קורות החיים. כשקורות החיים מתחילים בפירוט הכישורים שלכם לתפקיד המבוקש. עדיף להשתמש ולשלב בפסקה זו במילות מפתח ובמספרים.
5. מעסיקים מחפשים עובדים בכדי לפתור את הבעיות, לא בכדי ליצור כאלה. לכן על קורות החיים שלך לשדר אווירה שניתן לסמוך עליכם ושאתם יודעים איך לבצע את העבודה ולמלא את התפקיד באופן הטוב ביותר, כך שייתן למעסיק שלך שקט וביטחון. אל תציינו בקורות החיים שלכם פרטים מביכים מעברכם שעלולים לפגוע בכם. זה גול עצמי. לא מומלץ לכלול מידע שכזה במסמך ראשוני. בכתיבת קורות החיים זיכרו כי במודעה הופיעו דרישות ולכן קודם התייחסו לדרישות ואח"כ לפתרונות שאתם מציעים.
6. מכור יתרונות שלכם לא יכולות שלכם. קלאב מד לא מוכרת חופשות, היא מוכרת רוגע, פינוק, חוויה, שמש וכו'. קוקה-קולה מוכרת חוויה.
לכן, בכתיבת קורות החיים שלכם אל תמכרו רק את הכישורים שלכם על פני האחרים אלא הציגו את היתרונות שלכם כי זה מה שבאמת חשוב למעסיק.
7.הקפידו להתאים את קורות החיים לתפקיד המבוקש. אשת מכירות לא תוכל להציג את עצמה כמועמדת למשרת עורכת דין בפירמה ידועה וחייל משוחרר שעבד במלצרות לא יוכל לזכות בראיון עבודה אם ישלח קורות חיים למשרת טייס ניסוי. כך גם לגבי מנהלת חשבונות שלא תוכל להיות שפית במסעדה או מנהל כספים שלא יוכל להיות מנכ"ל רשת בינלאומית אם אין לו ניסיון או כישורים לתפקיד.
לכן נדגיש כי חשוב לבצע התאמות בקורות החיים שלכם למשרה המוצעת אבל מלכתחילה אל תשלחו קורות חיים ללא קשר או היגיון. זיכרו, שאתם מוכרים את עצמכם כל פעם באריזה קצת שונה, אבל מיוחדת, כדי שהמעסיק יזהה כי קורות החיים ממוקדים למודעה אותה הוא פרסם, מה שיוסיף לכם נקודות.
8. חפשו מידע רב ככל שניתן באינטרנט על החברה/המשרה/בעלי החברה כדי ללמוד על התפקיד המבוקש. חיפוש שכזה מקל בכתיבת קורות חיים.
9. דאגו כי שמכם יוזכר באופן חיובי כאשר יבררו עליכם פרטים. זיכרו כי מועמדים רבים מזנקים על כל משרה איכותית, יש המון קורות חיים בערימה ובמידה והצלחתם להרשים דעו כי המעסיק הפוטנציאלי עשוי להתקשר לממליצים או לחפש עליכם מידע ברשת.
10. לכן חשוב מאד לבצע מיתוג נכון של עצמכם באינטרנט. אם אין ביכולתכם לבצע מיתוג שכזה,פנו למומחה לניהול מוניטין שיסייע לכם.
בהצלחה !
למידע נוסף וליצירת קשר עם המומחה לניהול מוניטין בגוגל