בוקר אחד קיבלתי טלפון בהול מלקוח שסיפר "כרגע היו אצלי 2 לקוחות שביטלו עסקאות לאחר שקראו עלינו טוקבקים שליליים ונחשפו לתלונות על השירות שלנו, איכות המוצרים והמותגים שאנו מייבאים מאיטליה…"הם היו נחושים לבטל את העסקה ושום דבר לא עזר. נראה לי שיש גורמים אינטרסנטים שהציפו את רשת האינטרנט בתלונות עלינו ואני לא יודע מה לעשות".
מיד הרגעתי את הלקוח ובניתי תוכנית יחסי ציבור רחבה שמטרותיה מזעור נזקים , הדחקת איזכורים שליליים, שיפור תדמית הלקוח באינטרנט ויצירת חדשות טובות. הבהרתי ללקוח כי מדובר בתוכנית המשלבת פעילות מהירה עם תוצאות מידיות לצד תוכנית פעולה למספר חודשים עד שנה. מהרגע שהלקוח אימץ את התוכנית הקמתי "חדר מלחמה" כדי להעניק עזרה ראשונה ומיידית ברמת יחסי הציבור.
לצערי אני מנוע מלחשוף פרטים נוספים (עקרון שמירת הסודיות מול הלקוח), אך אציין שתוך פרק זמן קצר הכתבות השליליות נדחקו ונעלמו מעין, שמו הטוב של הלקוח עלה שוב לכותרות… ואגב אחד משני הלקוחות הראשונים שביטלו עסקה, חזר לרשת, התנצל ומימש את העסקה. כיום מצבה של החברה טוב מתמיד. התמידית שלה חיובית ואוהדת והמשבר הפך להזדמנות ליחסי ציבור מצוינים.
מעוניינים לשמוע יותר על הדחקת איזכורים שליליים? מחפשים פתרון יצירתי כיצד להפוך בעיה תדמיתית להזדמנות? השם שלכם נפגע?
אני כאן לשירותכם לייעוץ בענייני ניהול מוניטין ברשת .
לתיאום פגישה: רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור