רונן הלל יחסי ציבור – מומחה לשיווק ברשתות החברתיות
העידן הדיגיטלי בו אנו חיים מתאפיין בהשתלטות של הרשתות החברתיות על המרחב הציבורי בפרט ועל חיינו בכלל. עולם העסקים הוא אחד התחומים המושפעים ביותר ממהפכה וירטואלית זו.
הדבר מתבטא בכניסתן של חברות רבות אל תוך הרשת: הן לא מהססות להתחבר לפייסבוק, לצייץ בטוויטר, להעלות תמונות לאינסטגרם וכן להשתמש ביוטיוב, לינקדאין, פינטרסט, גוגל פלוס והיד עוד נטויה. גם עולם יחסי הציבור נכנס אל תוך תחום זה ומבקש למקסם את פעילותן של חברות וגופים למיניהם.
מדובר בכלי רב משמעות: מלבד היותו מקדם מכירות ברור, העיקר בתקשורת שנוצרת בין חברות ללקוחות ברשתות החברתיות למיניהן מתבטא בהתוויית יחסים בלתי אמצעית בין הצדדים, כשלקשר זה חשיבות עסקית, שיווקיות ואישית רבה. זהו מגרש משחקים ענק של רעיונות, ביטוי עצמי ואפשרויות בלתי מוגבלות, שבהחלט ניתן לעצב ולהתאים לצרכי העסק, המותג או השירות.
אנו עדים למצב של התמודדות עם מידע תקשורתי רב עד כדי פיצוץ, וניכר כי גם השוק העסקי רוצה להיכנס אל תוך התחום. הרווחים הללו קורצים ללא מעט מנהלים, המבינים שהשימוש במדיה התומכת יסייע לשיווק, למכירה, לחוויית הצרכן, ליצירת גב פרסומי ולבניית שפה מותגית אחידה. הם לא מהססים להיכנס למחוזות חשובים בעידן המודרני, ועל כך זוכים בתי עסק רבים – איש-איש בתחום עיסוקו – למינוף עסקי-חברתי דרך המסך.
למרות היעילות של הרשתות החברתיות, חשוב לזכור שתחילתם של יחסי ציבור טובים ברשת הוא בחשיבה ממוקדת, חכמה ועניינית על צרכי הלקוח. בהמשך על בעל העסק "לבנות את עצמו" באופן שוטף, תוך יצירת פיצ'רים שונים ועידוד פעילות אורגנית בדף. לכל אורך הדרך יש להיזכר מ"מלכודות" וסיכונים שונים באמצעות ליווי של מומחים בתחום. פעילות רשת "חזקה" היא כזו שבאמת מצליחה ליצור קשר עם קהלה, להניע אותו לפעולה ולמקסם את פעילות העסק. השיח חייב להיות מותאם לקהל היעד ועם זאת להישאר מקצועי ורשמי, בהתאם לתדמית הנבנית.
כלים נוספים שמציעות רשתות כמו פייסבוק מאפשרים פנייה ממוקדת אל קהל היעד הפוטנציאליים בתשלום, פילוחים סטטיסטיים וניהול חכם של הכלים העומדים לרשות הלקוח. גם בשירותים אלה יש לבדוק היכן כדאי להשקיע, מה מושך אוהדים ועוקבים חדשים אליכם ולמי בעצם כדאי לפנות – הכל צריך להיות מחושב ובנוי בקפידה, על מנת שמצד אחד לא יבוצעו טעויות ושמצד שני יינתן מענה הספציפי לצורך הפרטי של בעל העסק.
העתיד צופן לנו התעצמות של התופעה, עד כדי שאולי ניתן לדמיין את היום שבו עסקים יפעלו רק בעולם הרשתי ואפילו לא יצטרכו מיקום פיזי – דבר שקורה כבר היום באפליקציות, שירותים המיוחדים למובייל ובאתרי קנייה כמו eBay, פייפל, עלי באבא וכו'. גם בעולם מבינים את חשיבות יחסי המסחר הוירטואליים: חברות ענק מפנות מתקציבן נתחים גדולים לשם התאמת ובניית תוכן אינטרנטי מיוחד, ערוצי התקשורת הפרסומיים התרחבו ואנו נמצאים בפתחו של תהליך התרחבות דיגיטלי.
בסופו של דבר, חשוב לזכור שהמצב כרגע ובהמשך הוא שאם אתה לא שם, כלומר ברשתות החברתיות – אתה פשוט לא קיים. לכן כה חשוב ליצור נוכחות וירטואלית לשירות שלך המותאמת לצרכים האישיים של הלקוח, שהרי בעידן ה-Web.2.0 העסק שלך חי, קיים ועובד גם ברשת.
למידע על שירות יחסי ציבור באינטרנט ועל יחסי ציבור ברשתות החברתיות פנו אלינו על מנת שנתאים לכם מינוף עסקי חברתי ורשתי.
למילון יחסי ציבור בו כל המושגים על תקשורת ועיתונות