מאת רונן הלל, מומחה לניהול מוניטין, מיתוג אישי וניו מדיה
מיתוג אישי הפך היום לנחלת הכלל. אם בעשור הקודם דובר על חברות ומותגים הרי שהיום כל אדם באשר הוא, אדם פרטי, איש עסקים, בעל מקצוע חופשי, מפורסם, שכיר, עצמאי או איש ציבור – כל אחד יכול להיתפס כמותג וכל אחד יכול לבנות לעצמו מיתוג אישי מדהים! מיתוג אישי הוא בעצם המוניטין שלך וזווית ההתייחסות של הסביבה לתדמית שלך ולערכים אותם אתה מייצג. כדי ללמוד עוד ניהול מוניטין הקליקו כאן.
במאמר הזה ריכזתי לשימושך טיפים חשובים ונקודות שיש להקפיד וליישם בכל הקשור לבניית מוניטין אינטרנטי וביסוס מיתוג אישי. הטיפים האלה יעילים לכולם. זה הזמן להתחיל וליישם!
הטיפ הראשון לפני הכל הוא לבדוק מה מצבך בגוגל. הקלידו את שמכם במנוע החיפוש והיחשפו לתוצאות החיפוש שגוגל מציע. ראו היכן הפרטים שלכם מופיעים? איך אתם מוצגים? ונסו ללמוד האם התמונה המשתקפת ברגע זה בגוגל היא זו שאתם רוצים ומייחלים? אם תוצאות החיפוש בגוגל לא מתאימות למטרה שלכם ולתדמית הרצויה -המשיכו לקרוא את המאמר הזה, כדי לרכוש את הכלים למיתוג אישי ברשת.
איך להפוך למותג?
הטיפ הראשון לבניית מיתוג אישי הוא לחשוב על עצמך כמותג. לבסס סביבך ערכים, כתבות, תחומי עניין ועשייה בנושאים שתרצה שיקשרו אליהם את השם שלך. ליצור מערכת של נראות דיגיטלית שתשקף מה שתרצה שהסביבה שלך והמגזר הפרטי/עסקי/ציבורי אליו אתה משתייך יחשבו עלייך. אחרי שתגוללו את השם שלכם בגוגל ותבינו מה מצבכם ולאחר שגבש לך מטרות תדמיתיות -תתחילו לעבוד. החלו ליצור לכם נראות דיגיטלית עלפי החזון שלכם. איך עושים את זה נכון? המשיכו לקרוא את המאמר ורכשו את הכלים להצלחה.
האם כל אחד יכול להפוך למותג באינטרנט – התשובה היא כן. כמו שבר רפאלי היא מותג המשדר יופי או שיר אלמליח היא מותג המחובר להלבשה תחתונה ובגדי ים, כך מאמן כדורסל יכול להיתפס כמותג בייעוץ עסקי, ספורטאי לשעבר כמרצה מבוקש או שדר חדשות לאיש ציבור מפורסם.
זיכרו הכל תלוי במה שאתם עושים ובמה שאתם משדרים – כלומר מעלים לרשת או מעלים מידע עליכם!
האם אפשר לעשות מיתוג אישי בלי ליצור נוכחות ב-GOOGLE?
אחד הדברים החשובים ביותר כדי להיתפס כמותג או לעבור תהליך של בניית מיתוג אישי הוא יצירת נוכחות דיגיטלית – נוכחות מקוונת. למה הכוונה? גוגל רואה הכל, גוגל סורק הכל – כל מילה, אות או תמונה הקשורים למיתוג האישי שלך. גם החברים שלך,המכרים, המעסיקים והקולגות קוראים ורואים הכל (כשזקוקים למידע) ולכן חשוב לעצב את הנוכחות הדיגיטלית בגוגל לבנות את השם שלך בהקשרים הנכונים ובמיקומים הנכונים. זכור כי אין דבר חשוב יותר מהשם שלך ולכן – הכלל הראשון הוא לכתוב אותו נכון ולכרוך סביבו מידע שישקף את המיתוג האישי אליו אותו אתה שואף להציג.
האם יש לך אתר תדמית?
בבניית מוניטין אישי חשוב שיהיה לך אתר מעוצב ומעודכן שיספר עלייך, יציג את העשייה שלך ויחשוף מידע שתרצה לשתף. אתר אישי הוא אחד הצעדים הראשונים בבניית נוכחות מקוונת ועיצוב מוניטין אישי בגוגל. באתר זה חשוב שיופיעו קורות החיים שלך, הישגים, מקורות לגאווה, המורשת שלך וגם תמונות.
מה הקשר בין מיתוג אישי לרשתות חברתיות?
כדי לבסס את המותג שלך בעולם הדיגיטלי אי אפשר להתנהל היום בלי לבנות את המותג האישי ברשתות החברתיות. כיום הזירה האינטרנטית מאפשר הקמת פרופילים, עמודים עסקיים, דפי מידע ועמודי תחומי עיסוק בעשרות של רשתות חברתיות, החל מפייסבוק, יוטיוב, אינסטגרהם, לינקדאין ועוד. בזכות השיתוף ברשתות החברתיות ניתן לעצב אישיות באינטרנט ולהציג אותך בפני חברים באריזה ובמיתוג הנכון. מה לכתוב בפרופיל האישי? זו שאלה טובה וכדי לענות עליה תמיד מומלץ להסתכל מהזווית של בעל העניין ומאידך מזווית הראייה של הקורא וכל אלה שיחשפו למידע.
כתיבה נכונה של פרופילים ועיצוב נכון של העמוד האישי משפיעים על הרבה מאד פרמטרים. מהם ניתן יהיה לקבל מידע עלייך, על חברייך, על מידת הרצינות שלך, על המוניטין שלך, המעמד, החשיבות ועוד עשרות פרמטרים.
מהם הכלים לבניית מיתוג אישי באינטרנט?
בניית מיתוג אישי באינטרנט דורשת התייחסות ורצינות בדיוק כמו שבונים מותג בעולם האמיתי. אם אתה עורך דין, יועץ מס, חבר כנסת או מנכ"ל של חברה ידועה – אין מצב שתעלה לאתר שלך או לרשתות החברתיות שלך תמונה שלך בבגד ים דקיק אם אתה לא נראה כמו דוגמן צמרת או אם אתה לא בעלים של משרד דוגמנות.
אם את עורכת דין, מנהלת בכירה, אשת עסקים, בנקאית, פסיכולוגית או מורה בבית הספר, לא ממש מומלץ שתעלי לאתר שלך או ברשתות החברתיות בהן את פעילה תמונה שלך בג'קוזי, בספא או מהחופשה האחרונה שלך בהוואי.
אבל מה דרוש כבסיס לבניית נראות נכונה בכל הקשור למיתוג אישי? הדברים הראשונים הם לוגו, חתימה דיגיטלית, אתר ייצוגי, תמונות מייצגות, פייסבוק אישי ועסקי,לינקדאין (על פי העניין והעיסוק) וגם נייר מכתבים דיגיטלי ומודפס, מעטפות ממותגות וגם דומיין.
איך לבנות מיתוג אישי באמצעות תמונות?
בסעיף הקודם התייחסתי לנקודה איזה סוג של תמונות לא מומלץ להעלות לרשת או לפרופיל האישי. בפסקאות הבאות אתן טיפים חשובים בכל הקשור למיתוג אישי באמצעות תמונות.
כדי שאנשים ייקחו אתכם ברצינות היזהרו בכל מה שקשור לשימוש בתמונות שלכם ברשת. אל תפרסמו תמונות שלכם בהקשרים שליליים, באירועים מביכים או בהקשרים שיסכנו את שמכם הטוב ויגרמו לנזק תדמיתי. מאידך היו מודעים לנוכחות שלכם באירועים חברתיים והיזהרו לא להיתפס בצילומים מביכים. זיכרו המצלמה רואה הכל – וגוגל נותן במה לכולם!
צרו לעצמכם בנק של תמונות ייצוגיות באווירה משפחתית, עסקית, ציבורית או מקצועית. העלו תמונות מכובדות, ברורות ומחמיאות. מעבר לעובדה שתראו במיטבכם בתמונה בידקו באיזה סביבה אתם מצולמים….לסביבה חשיבות רבה בכל הקשור למיתוג אישי.
ועוד פרט חשוב -כיום אנשים נוהגים להעלות תמונות לאינסטגרהם ולפייסבוק האישי שלהם. שימו לב, התמונות הללו נסרקות על ידי גוגל. לכן הקפידו היטב איזה תמונות אתם מעלים, לאיזה צורך ולאיזה מטרה. לא פעם קורה שאתם מעוניינים להעלות תמונה מארוחה משפחתית, או בילוי פרטי ובדרך זו חושפים מידע שלא הייתם רוצים שמנהלי הבנק שלכם יראו, הקולגות שלכם או המתחרים שלכם.
ואם כבר הזכרנו צילום תמונות – הקפידו על צילומים איכותיים. בדרך כלל צלמו לרוחב, תמונה ברורה ואיכותית. היזהרו בהעלאת צילומי סלפי… אמנם זה נוח וקל אבל התוצאה לא תמיד מחמיאה.
איך עושים מיתוג אישי בוידאו?
במדיות האינטרנטיות חשיבות רבה ואף עדיפות לקטעי וידאו, סרטונים העולים לרשת ובקבצים דיגיטליים. הקפידו להיראות, להישמע ולהופיע כראוי באופן רהוט, מחמיא ומוקפד. חשוב להעלות סרטונים לאתר התדמית האישי שלכם ומאידך לייצר נוכחות ברשת של אירועים ונאומים שלכם ניתן ביטוי הולם לתדמית שלכם.
ומה לגבי מיתוג אישי וקוד לבוש?
כמו בעולם האמיתי כמו שדוגמנית צמרת תמיד תופיע במראה הנכון והעדכני-מאופרת, רעננה ומטופחת, כך גם אתה או את –בעולם העסקי והחברתי שלך –הקפידו על קוד לבוש שיהלום את טי. וסביבת העבודה ואת הסביבה החברתית שלכם. בטאו באמצעות הלבוש את הערכים ש תרצו לשדר. מסרים אלה מעצבים את המיתוג האישי לא רק בעולם האמיתי אלא גם בעולם האינטרנטי. ואם מדובר באישיות מפורסמת או דמות ציבורית הרי ברור שחלק גדול מאיך שתיראו, תדברו ותעשו בעולם האמיתי – יזלוג למדיה הדיגיטלית.
כיום בכל הקשור למיתוג אישי באמצעות לבוש -ישנם סטייליסטים וסטייליסטיות שמתמחים בהתאמה של ביגוד לתפקיד,לאירוע ולמסר.
יש גם רשתות של אביזרי סטיילינג ומוצרים. אם מדובר בגברים -ברשת ג'נטלמן תמצאו מגוון רחב של אביזרים לגבר – החל משעונים, חפים, מציתים, תיקים ואפילו פרטי עיצוב לשולחן המנהל.
בחנות אופנה כמו ריצ'מן ברחוב עלייה בתל אביב -תמצאו מגוון רחב של חליפות עסקים, חליפות לחתן וביגוד ייצוגי לאירועים.
ברשתות ההלבשה לנשים ואצל המעצבות המובילות תוכלי להתאים ביגוד לפי אייטם או אירוע וכן לגבי תכשיטים, איפור, נעליים או משקפיים. כל החוכמה היא התאמה נכונה לחיזוק וביסוס המותג שלכם!
אמרו לי מי החברים שלכם ואומר לכם מי אתם?
משפט זה הוא כל כך נכון ואמיתי. אם תסתובבו במסיבות, בילויים, בבארים ומסיבות – סביר להניח שהמיתוג האישי שלכם יהיה סביב בליינות, חיי לילה ומסיבות. אם תפעלו בסביבה יזמית, עסקית, יוצרת ומאתגרת – סביר להניח שערכים של חדשנות, יזמות ומנהיגות יקושרו לשמכם. לכן, וודאו עם מי אתם מסתובבים, לאיזה אירועים אתם הולכים ועם מי אתם מצטלמים.
האם מותגים מתחברים למותגים?
אם אתה מעשן בשרשרת, שותה, מהמר ומתנהג בגסות – זו לא התדמית שתרצה לייצר לעצמך ברשת אם אתה עובד בפירמה מכובדת. אם אתה עורך דין, יועץ, מנהל, מרצה, מאמן או מנטור – אתה בטח לא תופיע במשחק הגורלי, באימון או ביום עבודה עם כפכפים וחולצה מנומרת….
אם אתה איש העולם הגדול – ראוי שתדאג לשעון ממותג, חולצות מכופתרות, מראה אסתטי ובישום… אמנם כל אלה לא בדיוק נכנסים לאינטרנט אבל הם חלק מה-DNA שלך.
זקוקים למידע נוסף על מיתוג אישי? מעוניינים במומחה למיתוג אישי שיעזור לכם בניהול הפעילות או יוביל את העשייה? לחצו עכשיו על יצירת קשר ונתאם פגישה.
למעוניינים לקרוא על ניהול מוניטין -קבלו את המדריך לניהול מוניטין באינטרנט