סקירה על יחסי ציבור בישראל
במדור הפרסום והשיווק של כלכליסט מיום 1.4.2010, פרסמה מיכל תוסייה כהן, ראיון מעניין עם צ'רלס גרגסון יו"ר חברת המדיה הבינלאומית prnewswire ועם ליסה אשוורט מנכ"לית אזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה.
נציין כי prnewswire היא חברת יחסי ציבור בינלאומית הנמצאת בבעלות תאגיד UBM שהכנסותיו ב-2009 הסתכמו ב-1.4 מיליארד דולר. מחזור המכירות של prnewswire 253 מיליון דולר. לחברה 40 סניפים ברחבי העולם ו-40,000 לקוחות בעולם, כאשר כ-600 מהם מישראל.
ציטוט אחד בולט מתוך הכתבה שצד את עיני שייך לאשוורט שיוחס לישראל: "מה שהדהים אותי היה שאתם כל הזמן מייצרים חדשות והודעות לתקשורת. על אף שאתם מדינה קטנה, אתם מספר שתיים בעולם אחרי אנגליה במספר ההודעות לעיתונות שאתם מוצאים".
על פניו, נראה כי ישראל היא מעצמה של תקשורת ויחסי ציבור. נראה כי דווקא בתחום העסקי חברות ישראליות רבות הפנימו את הערך המוסף של יחסי הציבור כאחד מהאמצעים האפקטיביים ביותר ליצירת תדמית חיובית, מודעות, מכירות והשפעה על דעת הקהל. חברות אלה לא מהססות לייצר הצלחות בזירה המקומית והבינלאומית ולקדם מטרות.
מאידך, ברמה הבינלאומית עדיין יש מקום רב לשיפור ביחסי הציבור של ישראל כמדינה ריבונית ועצמאית. דרושה ראייה רחבה ושילוב נכון של יחסי ציבור בתמהיל השיווק והפרסום כדי שבאמת נוכל להצליח, לשנות עמדות ולהגדיל את החשיפה החיובית.
השינוי טמון בכל אחד מאיתנו, החל מהממשלה ועד לנהג המונית, התייר או איש העסקים הישראלי. המשימה אפשרית ואפשר להתחיל מייד.