מיתוג אישי וניהול מוניטין זה רונן הלל
מיתוג אישי הוא תוצאה של עבודה מתודית רבת השקעה הנעשית לאנשי עסקים, מוביל דעה, אישי ציבור, אנשי כוחות הביטחון, בעלי מקצועות חופשיים ובעצם כל אחד שרוצה לבסס לו תדמית שתהלום את מטרותיו, כישוריו ושאיפותיו.
כדי לבצע מיתוג אישי ראוי להתייחס לעולם האינטרנטי ולעולם האמיתי, כלומר לנהל את המוניטין האישי שלכם, המיתוג האישי, בכל מה שקשור ל-online ובעולמות ה- offline.
ריכזתי כאן לפניכם מספר טיפים ודוגמאות שיעזרו לכם לעשות לעצמכם מיתוג אישי offline, כלומר המלצות וטיפים של משר רונן הלל – מומחים ביחסי ציבור, תקשורת וניהול מוניטין, בכל הקשור בדרך להיות מותג.
כללי:
יזם, איש עסקים, בעל מקצוע חופשי – תן ביטוי והצג את המומחיות שלך ככל שניתן. בנה לעצמך ארסנל של כלים ואמצעי נראות באמצעותם כל אחד יוכל היחשף לפרטים עליך, ללמוד על ההצלחות, ההישגים והתוצאות שהשגת – והכל מבלי שאתה תצטרך להתרברב עליהם או להכריז עליהם בקולי קולות…
נהל את עצמך בכלל ערוצי התקשורת כך שיהיה קל להשיג אותך לכל שאלה או ייעוץ, בטלפון, בסלולר, מייל או אינטרנט. דאג להצמיד לשם שלך את התואר, התפקיד, הייעוד, האתר, הנייד, המייל שלך ועוד פרטים שיעזרו לאנשים אחרים להכיר בכישורים שלך ולקשר אותו לתחום העיסוק/העניין שלך.
פעל כך שתגרום לאנשים בסביבתך לדבר עליך באופן חיובי, בהתאם לתדמית וערכי המותג שלך.
זהה מי מבין האנשים מסביבך יכולים להיות שגרירים שלך, יכולים ללמד אותך או לעזור לך להפיץ את המסר שלך.
הופעה:
- התלבש להצלחה בכל מקום –דאג להופיע תמיד עם קוד הלבוש שיאפיין את המיתוג אליו אתה שואף. אל תופיע בפומבי בתחתונים… זה לא תורם לתדמית המקצועית שלך… אלא אם כן אתה דוגמן הלבשה תחתונה…
- דאג לתסרוקת הולמת – בקר אצל הספר לפחות 1-2 פעם בחודש והקפד על מראה נקי, מסודר, כולל גילוח ותסרוקת.
- עמידה עם בטחון עצמי – עמוד יציב, זקוף, היה שופע ביטחון עצמי, הישר מבט, דבר בביטחון. כל אלה חשובים מאד למיתוג של מצליחן.
- לחיצת יד יציבה – כשאתה לוחץ יד לחץ יד והישר מבט. הלחיצה צריכה להפגין יציבות, כוח וגם רכות ורגישות. היא לא אמורה להכאיב או לגרום למבוכה. היא צריכה לשדר בדיוק מה שאתה אמור להיות. נחוש, בריא וחזק.
- השתמש באוצר מילים רחב ונכון – למילים יש כוח וכל מה שתאמר ימתג אותך בהתאם. אין כזה וכאילו. אין מקום לשפה נמוכה ואין מקום לזילות בבניית מותג.
- שים לב למה אתה אומר ואיך אתה אומר (ישר לעניין או בדיפלומטיות) – הקפד על משפטים ברורים, רצף דיבור, טון דיבור ובעיקר למה שאתה אומר. דבר לעניין ולא סחור סחור.
דברים המשפיעים על פיתוח המותג בכתב:
- לוגו אישי או ראשי תיבות –דאג למתג את עצמך באמצעות סמל ויזואלי כגון לוגו ייחודי, עכשווי ובולט.
- סגנון הכתיבה – הקפד על סגנון כתיבה משלך. כלומר אל תדבר ובטח אל תתבטא בכתב כמו השכן שלך.
- החתימה – דאג לחתום באופן ברור, אחיד וקבוע.
- נייר מכתבים אישי – נייר מכתבים הוא חלק מחבילת המיתוג שלך. דאג לנייר מכתבים איכותי וממותג שישקף את התדמית העסקית שלך.
- החתימה על מכתבים – חתימה בכתב או חתימה אלקטרונית אמורה לשקף את המיתוג שלך. דאג שהחתימה האלקטרונית שלך תהיה מעוצבת, שתכלול פרטי מידע בסיסיים ותהיה אחידה לצבעים, לגופנים ולסגנון העיצוב והמיתוג שלך.
- קורות החיים הכתובים שלך – דאג להתאים את קורות החיים שלך לתדמית המבוקשת, כך שתשקף את יתרונותייך בכל פעם שתעשה שימוש בנייר זה. מומלץ לרענן ולעדכן את קורות החיים בכפוף לאופן השימוש.
- תארים – עבדת קשה להשיג אותם. דאג שכולם ידעו עליהם
- כרטיס הביקור – כרטיס ביקור מעוצב הוא כרטיס כניסה לעסקים ולחוגים מסוימים. נכון שהיום קל יותר לשלוח כרטיס בוואצ'אפ או בהודעת sms . אבל עדיין לנייר הכתוב יתרון והוא מצביע על מכובדות. אם עיסוקייך מול תושבי חוץ, דאג שהכרטיס שלך יהיה בעברית ובאנגלית.
- כרטיסי תודה בשמך – דאג לשלוח כרטיס ממותג עם תודה בשמך. הוא תורם לרושם המבוקש.
- כרטיסי ברכה בשמך – שלח ברכה ליקירך ולמי שיש לך עניין, על נייר מכתבים ממותג/כרטיס ממותג שהכנת במיוחד לצורך כך.
- ספרים או מאמרים שכתבת – דאג לפרסם במדיות הנכונות ספרים או מאמרים שכתבת. חשוב שיכירו אותך דרכם.
- דוחות שהכנת – פרסם דוחות מקצועיים שפרסמת. זה מועיל להכרה .
- פליירים שהוצאת – דאג לשלב בפליירים שלך תמונות/לוגו ומידע עדכני. כל אלה משלימים את המיתוג.
דוגמאות לדברים הממתגים אותך:
- הגאדג'טים שאתה נושא (כולל טלפון סלולרי),החגורה, השעון, החפתים, המצית, העט, מפתחות המכונית.
- הרכב בו אתה נוסע – בכפוף לאופי ולמיתוג שלך זה מאד משנה אם אתה נוסע במרצדס או סובארו. רכב שטח או אופניים חשמליים.
- האנשים איתם אתה מתרועע – כשאתה יושב במסעדה, הולך להצגה, הופעה או מסתובב ברחוב, יש משמעות עם מי אתה מסתובב. אם אתה מוקף דוגמניות, כוכבי ריאליטי, עורכי דין, יזמים וקרייריסטים או בני טיפש עשרה. לכל זה יש השפעה על המיתוג.
- המותגים אותם אתה לובש – בחר בקפידה את הבגדים, הנעליים, השעון, הארנק והמותגים שאתה מתלבש. יש כאלה שעדיין חושבים שהבגד עושה את האדם…
- החברות איתם אתה עובד – דאג ליחצן מי הלקוחות שלך, מי החברות שאתה עובד איתן… כאלה שהפכו למותגים נחשקים, מובילים וחיוביים.
- הגביעים והמדליות בהן זכית (כל הישג שהוא) – זכית בתארים בעבודה, בהישגים, בניצחונות. אל תישאר צנוע מידי! פרסם את ההישגים שלך. אלה ישדרו תוצאות ויחזקו את מעמדך.
- האנשים אותם אתה מעריץ וצורת ההערצה אליהם – יש הבדל ומשמעות לדמויות אותן אתה מעריץ ומספר עליהם. חשוב לבנות לך דמויות לחיקוי ומקורות להערצה כאלה שיתאימו לתדמית שלך, לרצונות ולשאיפות שלך.
- האנשים אותם אתה לא מעריך ואופן הביטוי לכך – אל תקשור את עצמך לדמויות שאינך מעריץ, מעריך או מעוניין להידמות אליהם. הימנע מהקשרים כאלה שעלולים להזיק.
הזדמנויות להצגת המותג (החצנה שלך):
- הפצת דוגמאות של העבודה שלך –האתר של, סיפורי ההצלחה, המוצרים שלך, הניצחונות, השגרירים שלך.
- פעולות שיווק גרילה המושכות תשומת לב – השתדל לא להיות כמו כולם. מצא לעצמך בידול וייחודיות. אם תבחר לפרסם את עצמך דאג לעשות זאת באופן שיתאים לערכי המותג שלך אבל יגרום לאנשים להגיד "וואו" או "וואלה".
- השתתפות באירועים בהם יציגו אותך בפומבי – זה מאד תלוי בסגנון האישי שלך. אבל חשוב שתעשה מאמץ להיראות באירועים ומפגשים שיתאימו למטרות שלך, למיתוג שלך ולהישגים שלך.
- דיבור בישיבות ופגישות – אל תהיה דג. אנשים מוכנים להקשיב לך ואף משלמים לך על זה כסף. היה דעתן, ברור ובמקרים מסוימים גם מקורי.
- ציטוטים בכתבות בנושאים הקרובים אליך – הפוך לנושא בתקשורת. כזה שיצטטו אותך, יחקו אותך, ישלבו אותך כמומחה.
- השתתפות בתכניות רדיו, ראיונות או חשיפה אחרת – כל חשיפה היא חשיפה . ובמקרים רבים היא גם איכותית. נצל את המדיה שמסביב לזמן אוויר כדי לחשוף את עצמך ולבסס את המותג.
- השתתפות בתכניות טלוויזיה – רייטינג הוא המלך. חשוב להופיע מידי פעם בתוכניות טלוויזיה בהקשרים הנכונים.
- רושם חיצוני – רושם חיצוני עושה את ההבדל. דאג להיראות במיטבך עם המותגים ועם המראה הרענן והנכון כדי לעורר עניין, הערכה, אהדה ונכונות.
- תן עצות חינם בכנסים עסקיים ולמחפשי עבודה – עזרה לזולת היא צעד מבורך. עזור לאחרים כמוטו בחיים. בשבילך ולא בשבילם!
- העבר סמינרים והדרכות על דברים הקשורים למותג שלך – הרצאות יעזרו למתג אותך נכון. השתמש בכלי הזה בחוכמה.
- השתתף בכנסים ומפגשים רבים ככל האפשר – מינגלינג זה עניין של אופי. במקרים מסוימים כנסים כאלה יעזרו להרחבת מעגל החברים וההיכרויות.
- ארגן מפגשי נטוורקינג בתחומך – זה יעזור לך להיות מוביל בתחומך.
- התנדב בארגון בו תוכל למשוך תשומת לב חיובית רבה – תמיד, אבל תמיד תהיה נכון לעזור. אבל את זה אל תדאג לפרסם בראש חוצות. עזור בשקט ובצנעה. תן תרומה מכל הלב. את התמורה על התנדבותך תקבל בערכים אחרים ובאמצעות האחרים. אל תצפה לתמורה או טובה – אלה יגיעו משמיים!