איך לכתוב מאמר (פוסט) מוצלח שימשוך הרבה קוראים ותגובות?
קוראים לזה שיווק ויזואלי. כלומר שיטה למשיכת תשומת לב, עניין ושיח באמצעות אמצעים ויזואליים ובדרך זו ליצור חשיפה איכותית יותר. רונן הלל יחסי ציבור מזמין אתכם לקרוא.
אחד הדברים החשובים ביותר בשיווק באינטרנט היא להגיע לקהלי היעד ולגרום להם להיחשף מסר, לקרוא את הכתבה ולהניע לפעולה. הדרך ליישום המטרה עוברת דרך הרבה מאד נקודות שמומלץ לשים אליהן לב וליישם. רונן הלל יחסי ציבור, מומחה לתקשורת, ניו מדיה ושיווק באינטרנט מציג במאמר זה את השיטה לשיווק ויזואלי ומביא טיפים חשובים באמצעותם ניתן להגיע לקהלים רחבים יותר. יחד עם זאת אזכיר ואדגיש כי גוגל אוהב תוכן , הקוראים מחפשים תוכן עם ערך מוסף ובסופו של דבר המסר הוא זה שקובע ומניע …אבל בעצם לא רק הוא…
כדי לעשות עבודת שיווק איכותית באינטרנט, יחסי ציבור או לעורר עניין ובאז ברוב המקרים לא מספיקה תמונה אחת טובה או סרטון. כדי להצליח באמת דרושה דרך ושיטה שתחבר בין הטקסט לוויזואליה ותייצר את האימפקט המתבקש. שילוב נכון של כותרת, טקסט ותמונה הם המרכיבים לניצחון.
במאמר זה נתייחס לאיך נראה המאמר שלכם? מה כתוב בו ואיזה ויז'ואלים יגרמו לו לבלוט ולעורר עניין. במאמרים הבאים שלי אלמד אתכם איך לשווק את המאמר שלכם ואת ההודעה לתקשורת בצורה הטובה ביותר. מתחילים!
משיכת תשומת לב מיידית
לרוב האנשים אין זמן לקרוא הכל. לאנשים אין בכלל זמן לקרוא. הם מגוללים, מדפדפים, מציצים, מנסים להיות מעודכנים. אם הם נתקלים בטיזר שיעורר אותם הם יפתחו את הפוסט, יקראו את הסטטוס בפייסבוק או בגוגל פלוס, יקראו את המאמר או הכתבה באינטרנט או בכל מדיה שאתם מכירים.
מחקרים מראים שאנשים מגיבים הרבה יותר טוב למידע מלווה בתמונות מאשר לטקסט ללא תמונה.
מה מחפשים באינטרנט? מה מחפשים בעיתון?
אנשים מחפשים מידע שימושי, יעיל, תוכן איכותי. לדוגמה: איזה אוטובוס מגיע לקאמרי? איפה משיגים כרטיסים זולים למשחק של מכבי תל אביב? מה אמר שר האוצר? או מי המוזמנים לחתונה של בר רפאלי. אנשים מחפשים מידע שימושי – מה הטמפרטורה עכשיו בלונדון? מה שער הדולר וכו'. יש כאלה שמעניין אותם היסטוריה, אחרים פוליטיקה ואחרים אופנה, סקס או ספורט. כל אחד ותחומי העניין שלו. ההמלצה שלי היא להתאים את המסר לקהל היעד. לתת דוגמאות ויזואליות וטקסטואליות. לדבר בשפה של העם. לספק מידע שימושי!
מה סף הגירוי שלך?
יש אנשים שעוברים על כותרות העיתון בשירותים? כאלה שעוברים על הפייסבוק במיטה לפני השינה? יש כאלה שקוראים הודעות בזמן נסיעה? יש כאלה שעוברים על העיתון עם הקפה במשך שעות? יש כאלה שנגעלים מעיתונים וניירת וקוראים רק באינטרנט? יש כאלה שקוראים רק מדורי ספורט? יש כאלה שמחפשים ומחפשים… כל אחד והסגנון שלו.
השאלה הגדולה מה סף הגירוי שלך? כמה זמן וכמה סבלנות יש לך להשקיע בחיפוש מידע? מה גורם לך להמשיך לחפש ולקרוא? מה יגרום לך לנטוש עמוד או כתבה? שאלות אלה חשובות כדי להבין מה סף הגירוי של אנשים. לתפיסתי בעידן הנוכחי לאנשים אין סבלנות לבזבז במקורות מידע טרחניים. רוצים תכלס!
מחקרים מראים כי מול מדף הקניות בסופרמרקט לאנשים יש פחות מ-5 שניות כדי לקבל החלטה אם לקנות מותג זה או אחר. ככה גם באינטרנט ומול העיתונים – מול אלפי המילים, הכותרות והתמונות – רק מה שיעורר עניין יגרום להיכנס לכתבה, למאמר או לפוסט.
כותרת
כותרת מניעה לפעולה. גודל אות, סוג פונט, צבע –כל אלה חשובים, אבל הדבר החשוב ביותר הוא מה מופיע בכותרת. היום יהיה חם או איך מתמודדת בר רפאלי עם השרב הכבד… אלה שתי דוגמאות לסוג כותרת. דוגמאות נוספות: שר האוצר אופטימי או מחר ירדו מחירי הדלק … מה יעניין אתכם יותר לקרוא?
בחירת תמונה ואופן הצילום?
לתמונה משמעות עצומה מבחינת העברת המסר ובעידן הסלולאר, הניו מדיה והרשתות החברתיות – תמונה טובה תניע לפעולה.
אם צילמתם תמונה משעממת, לא בפוקוס, חשוכה או העלאתם סתם צילום … הקוראים שלכם חכמים והם ידלגו. אם התמונה שבחרתם מרתקת, מעניינת, מסקרנת או משלימה את המסר רוב הסיכויים שהקורא ימשיך ויישאר באתר שלכם. גם לזוויות הצילום, גובה הצילום ומספר הפריטים שבתמונה חשיבות רבה. ראו דוגמה בצילום שכאן. אין לי ספק שהתמונה הזו לא נעלמה מעיניכם. למה? כי כדי להמחיש את הנושא של בחירת התמונה ואופן הצילום, בחרתי בתמונה זו מתוך ידיעה שהיא תסקרן ותעניין. מאמר נוסף וחדש בנושא מה בתמונה יפורסם כאן באתר רונן הלל יחסי ציבור בפוסטים הקרובים. מוזמנים לעקוב ולקרוא.
איך יודעים שבחרתם ויז'ואל מנצח?
יש דברים שיודעים, מרגישים ומבינים. לבעלי האתרים אם תגלו עלייה חדה במספר הכניסות לפוסט או למאמר מסוים…כנראה שעשיתם משהו נכון ויש לכך קשר לתמונה שבחרתם. אם קיבלתם הרבה תגובות, שיתופים, לייקים וכו'… סימן שהתמונה שלכם עשתה את העבודה. שימו לב לעובדה הפשוטה – אתרים עם תמונות ומאמרים עם ויזואליה זוכים ליותר קוראים, יותר לייקים, יותר תגובות והרבה יותר מעורבות חברתית!
איזה תמונות עושות את העבודה?
תמונה שעושה את העבודה היא תמונה שנוגעת בקהל היעד שלכם וגורמת להם להישאר בכתבה ולהמשיך לקורא או לבצע פעולה המשכית אליה כיוונתם.
לדוגמה –אם קהל היעד שלכם הוא המגזר הדתי-חרדי –תמונה טובה של הרב המקובל והאהוב תעשה את העבודה… אם אתם גברים צעירים בליינים וחובבי החיים הטובים – תמונה של בחורה בבגד ים חושפני תעשה לכם את זה. אם את או אתה בשלנים ומעוניינים במתכונים מנצחים –תמונה של מנה נהדרת תעשה את ההבדל. אם אתם בעלי גישה אופטימית – תבחרו תמונות הולמות. אם הנושאים שלכם מדברים על מצוקה ועוני תבחרו באימג'ים הולמים. ואם אתם רוצים לעורר תגובות צרפו לפוסט על הבחורה הכי יפה בארץ, מלכת היופי למשל, תמונה מבנק תמונות של אישה מכוערת ולא מטופחת…
פרובוקטיבי או חושפני?
גם בנושא זה הכל לפי המטרה שלכם. תרצו לגרום לכל העולם לקלל אתכם ולהגיב לכם . תעלו טקסט פרובוקטיבי – לאו דווקא על סקס. תתקפו את המקובל, מתחו ביקורת על מי שבקונצנזוס – זה יוביל לתוצאה של הרבה תגובות. אם תוסיפו לזה תמונה מביכה של נושא הכתבה – זה יעשה רעש פי שבע.
אם המסר שלכם פחות חזק ואתם זקוקים לאימג' שימשוך את הקהל… כאן תמונה של בחורה יפה,, גבר מסוקס או תמונות סימפטיות של ילדים קטנים יוכלו לעשות את העבודה. כמובן שזו רק דוגמה לא מחייבת והיא הועלתה כאן רק כדי להדגים את הנקודה. יחד עם זאת ידוע כי תמונות חושפניות מניעות לפעולה. למה. ככה.
האם לצרף קבצי וידאו?
קבצי וידאו וסאונד הם הדבר הבא. גוגל אוהב את התוכן הזה ונותן לו חיזוק. כיום מומלץ לשלב בכתבות גם וידאו כי אנשים מעדיפים לצפות ולא לקרוא.
תמונות שעשו היסטוריה
אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים ובראייה היסטורית קיימות הרבה מאד תמונות שעשו היסטוריה וצברו ערך שלא יסולא בפז. לדוגמה תמונות מאירועים חשובים בתולדות האנושות, צילומים מאסונות, תמונות מאירועים חדשותיים, תמונות מלחמה, תמונות היסטוריות של מנהיגים, תמונות המבטאות רגעים מיוחדים שנתפסו בעין העדשה, צילומים של רגעי ספורט, מוזיקה, תרבות ועוד. סיפור של תמונה או צילומים נדירים בהחלט יכולים להוסיף לכתבה שלכם, לבלוג, למאמר או לנושא עליו תכתבו מימד חדש שעשוי לתפוס תשומת לב רבה.
וכעת, אחרי שקראתם המאמר והגעתם לכאן. נשמח מאד לשיתופים ברשתות החברתיות, להוספת לייק, google+ ולצירוף תגובות.
למאמרים שיווקיים נוספים של רונן הלל יחסי ציבור
לקרוא עוד על מאמרי יחסי ציבור