הצלחה של עסק נמדדת בשיפור הרווחיות, בקצב הצמיחה וביחסי ציבור. אני לא מכיר עסקים ומנהלים שלא מעוניינים להגדיל את עסקיהם! אני לא מכיר חברות שלא חולמות לצרף לקוחות חדשים כפועל יוצא להגדלת הרווחיות! ואני גם לא מכיר בעלי עסקים שלא מוטרדים מהתדמית של העסק שלהם וממה שחושבים על המותג שלהם…
כדי לגייס לקוחות חדשים דרושה שיטה, אך כלל ראשון בגיוס לקוחות חדשים ובשיפור הרווחיות הוא השמירה על לקוחות קיימים ואיכות השירות והטיפול שניתן. זכרו כי כלכלי יותר להשקיע בלקוח קיים מאשר בהשקעת מאמצים בגיוס לקוח חדש…
חברות רבות משקיעות כסף רב בפרסום ושיווק כדי להביא עוד ועוד לקוחות שיחשפו למוצרים ולשירותים שלהם. אותן חברות מאמינות כי באמצעות צירוף לקוחות חדשים ניתן יהיה להגדיל את מחזור המכירות ואת הרווחיות, אבל הן לא לוקחות בחשבון את ההוצאות עבור הפרסום היקר.
רכישת לקוחות חדשים היא פעולה מתוכננת הדורשת תיאום, מעקב, מחקר והשקעה כדי להגיע לתוצאות המבוקשות. כלומר לא מדובר במזל או ביום טוב… אלא בשיטה שנמדדת ומשתכללת מידי יום.
עקרון חשוב בגיוס לקוחות הוא המשוב. אם אתם נותנים שירות טוב, מקפידים על סטנדרטים גבוהים ושומרים על לקוחות מרוצים, סביר להניח שמישהו חושב עליכם כרגע וממליץ עליכם בפני אחרים.
אם אתם לא יודעים לתת שירות, גם אם תשקיעו מיליונים בפרסום, שיווק ויחסי ציבור, ויחסי הציבור שלכם לא יהיו טובים ולכן תפסידו לקוחות ועסקאות ותבזבזו כסף יקר.
כדי להציע שירות ללקוח/חברה או עסק צריך לערוך עליו מחקר וללמוד את צרכיו, את השוק בו הוא פועל ולהבין את צרכיו. כלל זה תקף גם כשרוצים להגדיל מכירות בעסק ולכן חשוב לאתר חוזקות שיש לכם ואין למתחרים.
אם אתם מחפשים להגדיל מכירות ולשפר את הרווחיות שלכם, חשוב מאד שתקבלו ליווי וייעוץ מחברת יחסי ציבור שמבינה בצרכנות, קמעונאות ושיווק. חשוב לכם לפנות למשרד יח"צ שיהווה יועץ תקשורת שלכם ויפעל לקידום המטרות העסקיות והתדמיתיות שלכם בכפוף לתוכנית עבודה ולתיאום ציפיות.
זכרו כי משרד יחסי ציבור זה משרד יח"צ שמנהל יחסים עם התקשורת ולא קסמים בתקשורת. לכן עבודה רבה עדיין מוטלת על כתפייך המנהל. יחד עם זאת חשוב שיהיה בצוות שלך איש יחסי ציבור שיעזור לך לראות את התמונה הכוללת ויתרום לשיפור התדמית ולקידום התוצאות העסקיות.