יחסי ציבור
טיפים ליחסי ציבור ברשתות החברתיות
בעידן הרשתות החברתיות של היום, יחסי ציבור לא מתחילים או נגמרים בעולם העיתונות. היום צריך לחשוב הרבה מעבר לכתבה או למהלך הבא, זאת בשל ריבוי אמצעי התקשורת שדורשים מלקוחות ואנשי יחסי ציבור כאחד ליצור פתרונות חדשים.
אחד הסממנים של ימינו הוא שבית עסק לא מסתכם במיקום הפיזי, אלא קיים גם מעבר לנקודה מסוימת במפה. מלבד העובדה שהיום לא צריך חנות בשביל למכור מוצרים כלשהם, חברות תופסות יותר ויותר נוכחות בחיי היומיום של הלקוחות – בין אם בסמארטפון, במרחב הציבורי ובתוך התודעה.
הכלל הבנאלי שנוגע לכך אומר – אם אתה לא שם – כנראה שאתה לא קיים! ואכן שימוש בפלטפורמות שונות וניצול צרכים עסקיים-שיווקיים-יח"צניים באמצעותן כמו עמודי פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר של שלל גופים, מוכיחים את הנפח שהם תופסים בחיי הצרכנים.
ישנן דרכים רבות לעשות יחסי ציבור ברשת. רובן נכונות ונבונות, כל עוד הן ממלאות את המטרה שלשמה נועדו ומותאמות לצרכי הדורש הספציפיים. אם ברצונך לקדם עצמך ברשת, כדאי שתשאל את עצמך כמה מהשאלות הללו. אם על רובן אתה יודע לענות, כנראה שהנוכחות הווירטואליות שלך בהחלט דומיננטית (השאלון כתוב בלשון זכר, אך מיועד לשני המינים).
- האם אתה מגיע ללקוחות חדשים באמצעות הפלטפורמה השיווקית בה אתה משתמש?
- האם הדבר סייע לך לקדם את האינטרסים של החברה אותה אתה מייצג?
- האם אתה משתמש בכלים האלה דרך קבע, ברצף ובאופן שוטף?
- האם הייתה אפקטיביות לשימוש במהלכים התקשורתיים?
- האם המהלכים סייעו לך להתקרב ולהרגיש את הקהל הממוען לקבל את שירותיך?
- האם פנית לגורמים חיצוניים או השתמשת בשירותים פנימיים בלבד?
- האם הפנייה ללקוחות הייתה אכן חכמה וממוקדת, או שמא ניסתה לפנות אליהם בדרישה מסורבלת?
- האם הפעילות ברשתות ומהלכי הקידום הניבו פירות משמעותיים?
- האם המהלכים שבוצעו הגשימו כמה מהתכניות בדיעבד?
- האם הצגת את המידע בשימושי המדיה השונים בצורה שיש בה מידה של מקוריות וויזואליות, או שמא הפנייה נשארה ברובד המילולי בלבד?
- האם הושם דגש על התאמה למדיה בה פורסם התוכן?
- האם התוכן התאים בפועל לאותה מדיה?
- האם הניסיון לקידום עסקי באמצעות הרשת ארוך טווח ומיועד להתרחב, או מיועד להישאר במימדים הקיימים עכשיו?
- האם השימוש פעל תמיד בהתאם למטרות שנוסחו?
- האם הפעילות ברשת סייעה גם למישורי פעילות עסקיים אחרים?
- האם ישנן לדעתך דרכים בהן תוכל להרחיב את הפעילות?
אם יש לך תשובות ברורות לשאלות הללו – אתה בדרך הנכונה. לעזרה בניהול פעילות יחסי ציבור באינטרנט –מוזמנים ליצור עמנו קשר.
לכתבה בנושא 15שאלות ותשובות על יחסי ציבור ותקשורת