פעולות שיווק ומכירות שיזניקו את העסק להצלחה
מאת רונן הלל, מומחה ליחסי ציבור ותקשורת
קיים הבדל דק מאד בין הצלחה לכישלון. בין עסק אחד שמצליח מאד לאחר שבקושי מתקיים. בין עסק, מותג או חברה הזוכים ליחסי ציבור מצוינים ו-"טונות" של לקוחות לחנויות ורשתות שוממות שממתינות מבוקר עד לילה ללקוח מזדמן. מחקרים מראים כי 70% מהעסקים החדשים לא מצליחים לשרוד אחרי 5 שנים.
עסקים חדשים גם לא מצליחים לשרוד את השנה הראשונה – ובכלל להיות בעלים של עסק בישראל זו בעיה קשה מאד. ממש לא תוכנית ריאליטי אבל כדי להצליח דרושים "כישורי הישרדות מיוחדים – יוצאי דופן".
במאמר זה נדון בכל הקשור לבעיה המרכזית של עסקים בישראל ובכלל. הבעיה הקשה, המטרידה, הפחות נעימה וגם המדכאת ביותר – כל הקשור לשיווק ומכירות. במאמר זה נפרוט בעיות של עסקים ונציע פתרונות להצלחה ומינוף עסקי וכלכלי. בכתבה הזו נדגים ונראה כיצד אפשר להזניק את העסק לתוצאות מעולות, לקדם את החברה להצלחה ולבנות מותג מצליח מאד. האם זה באמת אפשרי? מוזמנים לקרוא על השיטה המיוחדת של רונן הלל יחסי ציבור.
הטיפ הראשון לפני שבכלל מתחילים
שיעור ההישרדות של בתי עסק קטנים, בינוניים ואפילו גדולים במדינה כמו ישראל נמוך באופן משמעותי לשאר מדינות העולם המערבי וקיימים גורמים רבים לחוסר ההצלחה בהישרדות של עסקים. ישנם הרבה מאד טעויות קריטיות שיזמים, שכירים וגם בעלי עסקים וותיקים עושים כבר בצעדים הראשונים שלהם. הטיפ הזה הוא טיפ שעשוי לחסוך לכם מאות אלפי שקלים, אפילו מיליונים. מוזמנים להקליק כאן כדי לצפות בראיון ולקרוא על השלבים להקמת עסק מאפס ועל הדרך הנכונה והבריאה לפתיחת עסק חדש. אל תזלזלו בטיפ הזה – הוא יכול לשנות את כל התפיסה שלכם, הוא יכול למנוע מכם טעויות קשות מאד שתצטערו עליהן, הוא בהחלט יכול להיות המתנה הכי גדולה שקיבלתם בחיים (וכן, תזכרו שרונן הלל יחסי ציבור היפנה….) והוא מובא כאן בחינם.
המוצר
הדבר החשוב ביותר בהצלחת העסק שלכם ובהצלחת השירות שאתם מעניקים הוא המוצר שלכם. מה אתם מוכרים? מי קהל היעד שלכם? מה רוצים הלקוחות? אם המוצר שלכם גרוע לא יהיו לכם לקוחות. אם המוצר שלכם שביר, פריק, אנמי, חסר עמוד שדרה הוא לא ישרוד. חשוב שהמוצר שלכם ידבר אל לב הלקוחות.
יענה על צורך קיים, יעורר רגשות של סימפטיה ואהבה. אם אין לכם מוצר כזה – נקודות הפתיחה שלכם בעייתית.
בואו נמחיש את הרעיון הזה. כבר הוכח שאפשר למכור קרח לאיסקימוסים… ומסרק לקרח…. אבל למה להם את זה? בשביל מה הם צריכים את המוצר הזה. חישבו היטב על הנקודה הזו עוד לפני שאתם מתחילים. אם תמצאו סיבה, עטיפה יפה, צורך או הסבר – תזניקו את סיכויי ההצלחה שלכם פי 100. זו בדיוק הסיבה למה יש הרבה מאד חנויות פלאפל אבל יש רק מלך פלאפל אחד או במקרה של תחרות קשה יש את המלך ויש את המקורי ואת אלה שהצליחו לבנות לעצמם מותג.
שיווק
כשליש מהעסקים בישראל ובכלל נכשלים בגלל שיווק. אתה יכול להיות קונדיטור מעולה, מכונאי רכב מחונן, רואה חשבון גאון, ספר צמרת, מוזיקאי על, מעצבת אופנה, מורה, מנהלת רשת ועוד- אבל אם אין לך שיווק חכם ויעיל – אין סיכוי שתצליחי. שיווק הוא המרכיב הראשון במעלה בו יש להשקיע בכל עסק קיים או עסק חדש. גם אם יש לכם לקוחות – אל תזניחו את השיווק.
איך עושים שיווק נכון? יש הרבה מאד מומחים לכך. כאלה שלמדו שנים באוניברסיטה, כאלה שצברו ניסיון חיים, כאלה שיש להם חושים עסקיים, כאלה שהם מנהלי שיווק במקצוע ובמהות שלהם ויש גם הרבה מאד יועצים. שיווק חכם מתחיל ביחסי ציבור. למה יחסי ציבור כי כל עסק חייב לפרסם ולשווק את עצמו. אנשי שיווק עולים עשרות אלפי שקלים. פרסום עולה מאות אלפי שקלים עוד לפני שהכניס שקל לקופה. יחסי ציבור הם הכלים היעילים ביותר כדי לתת למנהל עסק, לבעלים של רשת, למנכ"ל של חברה, ליו"ר דירקטוריון של חברה בורסאית וכו' את השקט לעסוק במה שהוא יודע הכי טוב –לנהל! ולהשאיר את השיווק בידיים הכי מנוסות בתחום.
מומחה יחסי ציבור, כמו רונן הלל יחסי ציבור, צבר ניסיון של עשרות שנים, יש לו רעב בעיניים כאילו זה יומו הראשון בעבודה והוא מדבר בגובה העיניים. מהלך חכם של יחסי ציבור יכול לשנות את פני העסק שלכם, מסוגל להזניק מותגים חדשים ועסקים חדשים, יכול לעורר עסקים קיימים, ומסוגל לייצר באז ועניין בחברות ורשתות שהפכו למובן מאליו.
וכמה זה עולה? רונן הלל יחסי ציבור מציע לכם מסלול ללא סיכון ובלי מצגות שווא. תקבלו טיפול מדויק וברור בעלות ידועה ובתכנון נכון שעשויה להיות שווה עשרות מונים יותר משכר הטרחה של רונן הלל יחסי ציבור.
הטיפ השני של רונן הלל יחסי ציבור
האם צריך לקחת הלוואה מהבנק או לצרף משקיע כדי ליהנות מחבילה של יחסי ציבור מעולים?
הלוואות זה דבר מסוכן. הכסף מגיע ברגע ונגמר מיד. את החובות צריך להחזיר ומדובר בחובות לשנים. אם העסק שלכם זקוק לתמריץ, לדם חדש, לזריקת מוטיבציה – הרבה יותר קל להתקשר לרונן הלל, לקבוע פגישה ולייצר כסף חדש לעסק באמצעות עבודת יחסי ציבור.
רונן הלל יחסי ציבור למד שכדי לייצר תזרים חיובי אין צורך אמיתי בהלוואה. הפעולה המתבקשת היא שיווק ומכירות – והמפתח להניע לפעולה נכונה היא גיוס יועץ תקשורת ויחסי ציבור עם כל הניסיון והכלים להשגת המטרה.
כיום קיימים בשוק עשרות רבות של יועצים, חברות מתמחות ועוד –שכולם ילמדו אתכם איך להוציא הלוואת מדינה או כיצד תוכלו לקחת הלוואה מהבנק בריבית נמוכה יותר מהמקובל. אנשים אלה הם יודעים את העבודה שלהם ואולי מאמינים שהם יכולים לעזור לכם. רונן הלל יחסי ציבור חושב שהלוואות זה דבר מסוכן ביותר וממליץ לכם לקרוא שוב את הטיפים של המנטור אלי שביט.
הטיפ השלישי של רונן הלל יחסי ציבור
איך אפשר לדעת האם יחסי ציבור יעזרו לחברה כמו שלי?
הגישה המקובלת היא שיחסי ציבור יכולים לעזור רק לעסקים שכבר מצליחים או מצד שני לעסקים שזקוקים לחבל ההצלחה האחרון שלהם לפני שהם טובעים, כאלה שאומרים ניסנו כבר הכל בדרך לכישלון אז בוא ניתן צ'אנס אחרון לבחור הזה שמבלבל לנו את המוח…. ואולי יקרה איזה נס.
אז טעות בידכם! טעות קשה מאד שבגלל האטימות שלכם וחוסר המעוף הפסדתם סתם זמן וכסף ואולי זה גם עלה לכם בבריאות!
אם אתם תקועים עם הגישה הבכיינית של – אין לי כסף להשקיע ביחסי ציבור (ומאידך כבר בזבזתם מיליונים על שיווק כושל ועל רופאי אליל ותרופות סבתא… ועדין קשה לכם להודות בפאשלות שלכם)…
אם אתם מקובעים במחשבה של מה יועילו עכשיו יחסי ציבור שיש לנו את כל הכסף בעולם לפרסם בכסף גדול…
אם אתם תקועים במחשבה שאיזה פרזנטורית יפה תפתור לכם את בעיות החיים….
אם אתם חושבים שכבר ניסתם הכל ושום דבר כבר לא יעזור לכם או אם הדשא של שהכן שלכם ירוק יותר. הקופה שלו מרשרשת כל יום ואצלכם יש כינים…
כל אלה הם סימנים. אם אתם חושבים שאתם יותר חכמים מאחרים תמשיכו בדרך הבטוחה שלכם לכישלון. אם תרצו להכניס רוח חדשה לעסק שלכם ולתת הזדמנות כדי לראות איך הדברים נראים מבחוץ וכיצד ניתן לתקן. תנו לנו צ'אנס!
נספר לכם כי משרד רונן הלל יחסי ציבור קיים משנת 2007 כמשרד עצמאי וקודם לכן צבר ניסיון של 7 שנים נוספות בעבודה בתחום ועוד שנים רבות של ניסיון וידע של עבודה בליבת התקשורת בישראל. כל אלה, ביחד עם העובדה שיש בנו רצון עז לעזור, להצליח ולהוכיח שאפשר אחרת – יתנו לכם את הביטחון ואת ההנה שהמפעל שלכם, החנות שלכם, הרשת או המותג יופקדו בידיים בטוחות ואמינות.
דוגמאות להצלחה של לקוחות
באתר רונן הלל יחסי ציבור תוכלו לקרוא ולהתרשם מה-מקצועיות וניסיון של רונן הלל. תקראו המלצות של לקוחות מרוצים, הודעות יחסי ציבור המספרות על מהלכים שביצענו. תוכלו לצפות בלקוחותינו בטלוויזיה וגם לראות קטעי עיתונות. שימו לב, באתר תמצאו רק חלק קטן מקטעי העיתונות, טעימה בלבד.
כדי להבין מה בדיוק אנו עושים מוזמנים לקרוא את ההמלצה החמה שקיבלנו מחיים רוגטקה מנכ"ל טופ 94, ברוריה ביגמן דוברת הוועד האולימפי, טל רז מנכ"ל רשת ג'נטלמן, יובל בראון מנכ"ל סאקוני ישראל ועוד רבים וטובים.
הטיפ החמישי של רונן הלל יחסי ציבור
כשמדברים על הצלחה של עסקים ועל אנשי עסקים מצליחים חשוב מאד לשים את הפוקוס בדיוק על הנקודה הנכונה. יש סנדלר שמרוויח על כל נעל שהוא מתקן 25 שקלים – ותאמינו לי הוא דוקטור לנעליים. כל נעל שהוא תופר, מדביק או מעניק לה אהבה – מחזיקה שנים רבות ונראית כחדשה!
יש את יצרן הנעליים שיש לו מפעל עם מכונות חדשיות, פסי ייצור, עשרות עובדים, מלאי ועוד – והוא מרוויח יפה. על כל זוג נעליים שהוא מוכר יש לו רווח של 50 שקלים והוא מייצר מאות זוגות נעליים בכל יום…
ויש את הבעלים של החנות שמוכר את אותן נעליים ברווח של 150 שקלים לכל זוג שהוא מוכר..
עכשיו תעשו חשבון ותבינו היכן תרצו להיות עם העסק שלכם. האם תרצו להיות סנדלרים, יצרנים או משווקים.
אם בחרתם בדרך של להיות בעלי חזון לניהול של עסק גדול, רשת גדולה או מפעל – תשמחו שיהיה לצדכם מנהל יחסי ציבור שיעזור לכם לחשוב בגדול ולהגיע למטרות העסקיות. אתם תעסקו בניהול ורונן יוביל את המערך התקשורתי. אתם תחשבו על הקופסא…ורונן הלל יחסי ציבור יביא לכם הערך המוסף מחוץ לקופסה.
הטיפ השישי של רונן הלל – איך הופכים חסרון ליתרון?
אם תפנו לבעלי עסקים שאתם מכירים ותשאלו אותם מה הסיבה לחוסר ההצלחה שלהם הם יתנו לכם מיליון תירוצים. הם יאשימו את הבנק שלהם, את השוק הגלובאלי, את המתחרים שלהם, את המיקום שלהם, את מנהל השיווק, את שירות הלקוחות ועוד הרבה תירוצים.
אנו יודעים שכדי להצליח באמת – יש חשיבות לכל הגורמים שהוזכרו כאן למעלה – אבל חשיבות מכרעת היא למה שאתם עושים, רוצים ופועלים ביום יום כדי להשיג את המטרה. באמצעות יחסי ציבור חכמים וניסיון של רונן הלל יחסי ציבור ניתן להפוך חסרון ליתרון. ניתן לשלב ניו מדיה, שיטות שיווק חדשניות, כלים אפקטיביים והרבה מאד דברים שלא הכרתם או שיהיו חדשים עבורכם –כדי לייצר מנוע צמיחה לעסק.
רוצים דוגמה: יש מפעל אחד ענק שמוכר במיליונים…. הוא ממוקדם במרפסת של דירה שכורה. יושבת שם בחורה אחת – לבדה. היא יושבת מול המחשב. יש לה שוק, יש לה מוצרים, יש לה לקוחות ויש לה ראש פתוח להצליח. וכן –היא מאד מצליחה!
הטיפ השביעי של רונן הלל
מה אתם יודעים על שירות לקוחות? האם אתם חושבים שאתם נותנים שירות לקוחות הוגן וטוב ללקוחות שלכם? עם יד על הלב –תבדקו איך אתם נותנים שירות ללקוחות שלכם. נקודה למחשבה וליישום.
הטיפ השמיני של רונן הלל
תמחור. לפני מספר חודשים עברתי עם המשפחה שלי במתחם שרונה. באחת החנויות היפות במקום מכרו סוכריה על מקל ב-50 שקלים. זו היתה סוכריה של מותג, עטופה יפה-יפה. אבל מה 50 שקלים? את אותה סוכריה בדיוק אפשר לקנות בהרבה פחות. המוטו שלנו הוא למכור לכם מהשירותים שלנו ולהעניק לכם סוכריות מתוקות במחיר הוגן. את השירות שלנו אנו לא עוטפים בכוונה בניירות נוצצים וגם לא בסרטים צבעוניים עם פומפונים. אנו רוצים לתת שירות לאורך שנים כדי שתמיד יהיה לכם מתוק, כדי שתמיד תרצו לרכוש מאיתנו סוכריות במחיר הוגן וליהנות מכל היתרונות שלנו.
הטיפ התשיעי של רונן הלל
אמונה – כל אחד באשר הוא מאמין במשהו ולא משנה איך תקראו לו. האמונה שלנו מחזקת אותנו להמשיך ולפעול בדרך שלנו ובאמצעים שלנו כדי לעזור לבעלי עסקים לשרוד, להתקיים ולהצליח בגדול. האמונה שלנו היא לפעול בלב שלם ולעשות את הדבר בו אנו מצטיינים –לתת שירות מעולה ולענות לצרכים של הלקוחות שלנו.
טיפ עשירי של רונן הלל יחסי ציבור
כדי להצליח באמת במה שאתם עושים – אתם חייבים לאהוב את העבודה שלכם.
להאמין בעצמכם. להאמין בשירות שאתם נותנים. לאהוב את המוצרים שלכם ולשמוח שהלקוחות שלכם מרוצים. כדי להצליח באמת תעשו את הדברים שאתם עושים מכל הלב, באהבה, באמונה, ברצון טוב, בנכונות, ברצון לנתינה ושיתוף. תעשו את הדברים מכל הלב – בשבילכם ולמענכם. רק כך תצליחו. וכדי שזה יקרה באמת – תגייסו לצדכם שחקן נשמה – רונן הלל יחסי ציבור שיעזור לכם לאורך כל הדרך כפרטנר אמיתי. תנסו, מקסימום תצליחו!
ליצירת קשר עם רונן הלל – מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!