כיצד כותבים הודעת עיתונות?
הודעה לעיתונות/הודעת יחסי ציבור הינה מסמך תקשורתי אודות חברה, ארגון עסקי או ציבורי שעיקרו חדשות ומידע אמין ומבוסס כתוב ומוגש (לכתבים/עורכים) כידיעה עיתונאית לכל דבר.
כיצד כותבים הודעת עיתונות?
כלל ראשון בכתיבת מידע חדשותי וידיעת יחסי ציבור מתייחס לפריסת העובדות המעניינות והחשובות ביותר במשפט הראשון או בשני המשפטים הראשונים. זאת כפתיח לידיעה בדגש למידע – מה חדש ?
• בהודעת יחסי ציבור יש לתת תשובה ל–5 השאלות: מי? – WHO, מה? – WHAT, מתי? – WHEN, היכן? – WHERE, מדוע? – WHY.
• הודעה לעיתונות (הודעת יחסי ציבור) אמורה להיות קצרה ועניינית.
• הודעת יחסי ציבור יש לכתוב בשפה ברורה, תוך הקפדה על הצגת העובדות בשפה עניינית, ללא "מילים מפוצצות", קלישאות או מליצות.
• בכתיבת הודעה לעיתונות חובה להקפיד על אחידות בהצגת שמות ותארים: שם החברה, בעלי התפקידים, מנכ"ל, מנהל שיווק וכו' תוך שמירה על אחידות.
• להודעת יחסי הציבור מומלץ להכין כותרת עניינית, ברורה וקולעת. בדרך כלל כותרת ההודעה מתייחסת לתקציר הפסקה הראשונה.
• משרדי יחסי ציבור שעובדים מול ערוצי התקשורת עובדים לעיתים קרובות בתנאי לחץ, יחד עם זאת חובה להקפיד ולבדוק שגיאות כתיב, החלפת אותיות וסימני פיסוק כדי למנוע טעויות.
• לפרטים נוספים: בהודעה לעיתונות/הודעת יחסי ציבור יש לצרף בתחתית ההודעה את פרטי המשרד: שם מלא, מספר טלפון במשרד, טלפון אישי/סלולארי, כתובת דוא"ל, פרטי איש קשר וכתובת אתר אינטרנט.
למאמרים נוספים בנושאי יחסי ציבור