למה חשוב כל כך לשווק את העסק ולעשות לו יחסי ציבור טובים?
מאת: רונן הלל, מומחה ליחסי ציבור ושיווק
ההצלחה של עסק תלויה בהרבה מאד סיבות. בראש ובראשונה ניהול נכון וכשמדברים על ניהול נכון העסק שלך צריך שיווק, פרסום, יחסי ציבור, ניהול כלכלי ועוד שורה של מרכיבים. היום אני רוצה לדבר איתך על יחסי ציבור.
באמצעות יחסי ציבור טובים אנחנו יכולים להזניק את העסק שלך קדימה, לייצר מודעות גבוהה, להביא לקוחות חדשים, להניע לפעולה ולשמור על היוקרה ועל השם הטוב של העסק ושל בעליו.
המפתח להצלחה בעסקים תלוי בניהול הנכון של העסק. עסק בלי יחסי ציבור הוא כמו מכונית ללא גלגלים. אנחנו נעזור לך להניע את העסק שלך להצלחות.
וכעת אחרי שהסברנו את החשיבות של יחסי ציבור – בואו נדבר על שיווק חכם ויעיל. עסק חייב מערכת שתתמוך בו שיווקית ובלי שיווק העסק צף עד שהוא שוקע.
למה הדבר דומה? לפני זמן מה, פנתה אלינו בעלים של משרד לאדריכלות ולעיצוב פנים וביקשו לברר על שירותי יחסי ציבור "אנחנו מחפשים משרד יחסי ציבור". הגעתי לפגישה, ישבנו על כוס מים קרים. ביקשתי לשמוע, הבטתי מסביב והבנתי במה הדברים אמורים.
מנהלת המשרד סיפרה לי על כך שעברו למשרדים חדשים, על כך שיש להם פייסבוק, יש להם אתר וגם כתבו עליהם פעם או פעמיים באיזה אתר. וזהו? שאלתי? האם זה כל מה שאתם עושים מבחינה שיווקית?
"עשינו קצת קידום אורגני והפסקנו…. ובכל זאת אנחנו רוצים לקוחות. לא פונים אלינו ואנחנו רוצים לשמוע ממך על דרך ושיטה להתניע מחדש את העסק".
אמרתי תודה למנהלת המשרד על האירוח. ביקשתי 24 שעות ללמוד את העסק ולמחרת חזרתי עם תוכנית עסקית למשרד האדריכלים. תוכנית הכוללת שורה ארוכה של דברים שיש לבצע ובמקביל הגשתי הצעה ליחסי ציבור לתקופה של מספר חודשים כדי להזניק את העסק.
ומה קרה בעקבות כך? על זה נספר במאמר הבא.