רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור - ניהול מוניטיןרונן הלל תקשורת ויחסי ציבור - ניהול מוניטין
רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור – ניהול מוניטין
משרד יחסי ציבור רונן הלל – ניהול מוניטין
אבן גבירול 2 תל-אביב03-6855282
YouTubeFacebookGoogle+Twitter
  • רונן הלל יחסי ציבור
  • אודות החברה
    • רונן הלל
    • תחומי התמחות
    • אמנת השירות
    • פרסי האריה השואג
    • English
  • דוגמאות לעבודות שביצענו
    • קטעי עיתונות
    • לקוחותינו בטלויזיה
  • לקוחות – משרד יחסי ציבור רונן הלל
  • חדר חדשות
    • הודעות יחסי ציבור
    • מאמרים שיווקיים
    • מאמרי יחסי ציבור
    • מאמרי דעה
    • משחקי באקו 2015
  • המלצות
  • ניהול מוניטין
    • חדשות – ניהול מוניטין
    • סיפורי הצלחה – ניהול מוניטין ברשת
    • טיפים למחיקת כתבות שליליות
  • צור קשר
Menu back  

שינוי כיוון ביחסי ציבור ובתקשורת

עולם יחסי הציבור והפרסום משנה את פניו במהירות מסחררת ואנחנו חיים בתוך התקופה המשמעותית ביותר בהתפתחות האבולוציה השיווקית. ההתפתחויות הטכנולוגיות מביאות איתן שינויי תפישה חדשים ומאלצות את העוסקים במלאכת תיווך המידע בין בעלי האינטרס לבין הקוראים, לתור אחר רעיונות וכיווני פעולה פורצי דרך.

חוקר התקשורת המפורסם ביותר בימנו – מקלוהן, טבע את המשפט: "המדיום הוא המסר" בניסיונו להסביר את יכולתה האדירה של הדרך – כלומר של המדיה לייצר תודעה ללא כל קשר לתוכן שנרשם בה. אם בעבר היה צורך לסתת על אבן על מנת לשמר מידע, הרי שבימנו די לפרסם מאמר באינטרנט על מנת להבטיח לו נצחיות.

רבים העוסקים במלאכת התקשורת, צריכים אם כן, להבחין בין שני מושגי יסוד שיאפשרו סלקציה נכונה של מושאי הפרסום: המדיום והמסר. עד לאמצען של שנות התשעים נדמה היה כי עולם המסרים ההמוניים הגיע לכדי מיצוי. העיתונים היומיים ביססו את מעמדם, לידם נוצרו נישות של שבועונים, ירחונים ומגזינים ממוקדים של נישה. כניסתו של הגוף הממוחשב הקרוי ה'רשת' הביאה עמה בשורה לכל אלה כשהיא מטשטשת את הדיכוטומיה שביקשו לייצר.

ומה הלאה?

אם ברשת עסקינן, הרי שהיא מתעצבת תוך כדי תנועה. בתחילה היא עוצבה על ידי מודל ברור שנלקח מהעיתונות הכתובה – מודל שכלל תמונות ומאמרים. לאחר מכן צפינו בכניסתו של המדיום הטלוויזיוני והרשתות החברתיות וכעת אנחנו עומדים רגע אחד לפני שינוי של ממש. לא עוד מסרים תבניתיים להמונים, כי אם מסרים אישיים. הסנונית המשמעותית שבשרה על השינוי המרנין היא הרשת החברתית. לכל פרסונה מקום ברשת, לכל אחד יש מקום להגיב ולבוא לידי ביטוי בנישות הנוחות לו, התקשורת מהירה ביותר ומאפשרת שיח בו ברגע. שינויי הקצב ושינויי המקצב יבואו לידי ביטוי בהכרח גם במסרים השיווקיים ואחת כמה וכמה ביחסי הציבור. יש לזכור שהרשת הינה קודם לכל מדיום ויזואלי ולכן נהיה עדים להגדרתם מחדש והרחבתם של תפקידים ומקצועות שעד כה היו בגדר נעלמים או מקצועות נישה. מקצועות אלה יפרחו ויפתחו גבולות כגון עיצוב תדמית שיכלול בתוכו עיצוב ומיתוג, עריכת תוכן בין אם שיווקי או מידעני, סוקרים, חוקרי רשת, אנשי אנימציה שעד כה היוו חלק קטן יהפכו לקבוצות מקצועיות איתנות. זאת ועוד, בקרוב נהיה עדים לפתיחתם של ערוצי טלוויזיה משמעותיים שיהיה בהם הכוח לנגוס בכוחה של המדיה המשודרת כפי שאנחנו מכירים אותה כיום שלא לדבר על הרדיו.

השינוי המשמעותי ביותר שממנו נגזרת עיצובה של המדיה הוא ראשית לכל בתפישה. בשינוי החשיבה. היות והרשת מחזקת את הפן האישי הרי שהיא דורשת מהמפרסם ומאיש יחסי הציבור למקד את פעילותם ביתר שאת. לא עוד הסתפקות בהודעות לעיתונות, אלא מיקוד המסרים לאתרים ובאתרי נישה. מדובר בשינוי עצום. הוא דורש הבנה והתמצאות במרחב האינטרנטי אבל מעבר לכך, הוא דורש את היכולת להגיב ולייצר תוכן בזמן אמיתי. עצם קיומה של טכנולוגיה זו מביא אותנו כבר היום להבנה כי ביכולתנו לקיים יחסי ציבור ושיווק לא רק לקבוצות או חברות בתחומים שונים, אלא לפרטיים / אינדיבידואלים. מדובר במהפכה של ממש.  הרשת, לא רק שפתחה את היכולות הטכנולוגיות אם כי הוזילה אותן בצורה משמעותית עד כדי תחרות אפס מול המדיה הכתובה והמשודרת. יכולות אלו, מרחיבות את תפקידו של מתווך המידע ולמעשה מגדירות אותו מחדש.

ממש לא רחוק היום בו נצפה בפתיחתם של משרדי יחסי ציבור ממוקדי אינטרנט המתמחים בנישות ספציפיות המשרתות את מלאכת השיווק נאמנה ובצורה נקודתית – מי לחברות ומי לפרטיים. משרדי הפרסום האינטרנטיים יאלצו גם הם להגדיר לעצמם פעולות ומחדש וייתכן אף כי יפתחו תחנות טלוויזיה ורדיו בעצמם.

השאלות הרבות שמעורר שינוי זה ימשיכו להטריד את העוסקים במלאכה לזמן רב, אבל אין ספק שהתקופה מצריכה היערכות שונה, ראייה לטווח רחוק ויכולת לקבל שינויים. הרי לא מדובר בהכרח בהעלמות של מדיומים וותיקים אלא בהרחבת הפריסה התקשורתית בין המתווך המפרסם במדיום אל הקהל שמעבר. מה שמחזיר אותנו אל העניין הראשון: המדיום, עדיין נשאר המסר.

לכתבה הבאה -על אפקטיביות יחסי ציבור

Share this post
FacebookTwitterGoogle+PinterestLinkedIn
Related posts
עוזי דיין, עדי סופר-תאני וניר ברקת . במרכז שלוה בירושלים
קלמן סמואלס, מייסד מרכז שלוה: “אנשים עם מוגבלויות זכאים כמו כל אדם לאיכות חיים”
28 במרץ 2017
אלי גידור
אלי גידור – שינויים במודל הכלכלי של הקמעונאות
14 בנובמבר 2016
יחסי ציבור לאטרקציות לקיץ
3 ביולי 2016
יופי.
רונן הלל יחסי ציבור – ביטוח ושקט לעסקים וחברות
18 בנובמבר 2015
אצלנו אין תירוצים. רק עבודה קשה והישגים. רונן הלל יחסיציבור
כשעושים מצליחים -רונן הלל יחסי ציבור
28 בספטמבר 2015
גול. רונן הלל יחסי ציבור
הכירו חלק מתחומי העניין והאחריות במשרד רונן הלל יחסי ציבור
28 בספטמבר 2015
  • קטעי עיתונות
  • לקוחותינו בטלויזיה
  • הודעות יחסי ציבור
  • מאמרי דעה
  • מאמרי יחסי ציבור
  • מאמרים שיווקיים
  • מאמרים שיווקיים
  • המלצות
  • תחומי התמחות
  • אמנת השירות
פרטי התקשרות
פנו אלינו עכשיו למידע נוסף על יחסי ציבור,תקשורת עכשווית וניהול מוניטין 0522508109

Find us on:

FacebookTwitterGoogle+YouTube
רונן הלל ניהול מוניטין

רונן הלל ניהול מוניטין

ליצירת קשר עם רונן הלל ניהול מוניטין באינטרנט

ניהול מוניטין  | ניהול מוניטין בגוגל, הסרת פסקי דין, מחיקת תוצאות שליליות | הסרת איזכורים שליליים, דחיקת תוצאות חיפוש וניקוי הרשת ממידע  שלילי | חברת ניהול מוניטין | Reputation management Protect Your Online Reputation | ניהול מוניטין ברשת רונן הלל ניהול מוניטין | רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור |הסרה של תוצאות שליליות, ניהול מוניטין בגוגל, מחיקת פסקי דין, הסרת מסמכים משפטיים |Protect your name with Reputation Delete |

רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור - ניהול מוניטין
בניית אתרים | אחסון אתרים