יחסי ציבור – ישראל
בשנה האחרונה סבלה מדינת ישראל מיחסי ציבור שליליים שהביכו את המדינה והציגו אותה באור שלילי שגרם לא מעט נזק.
זה לא חדש שמדינת ישראל נאבקת במספר זירות חשובות ביותר, אך אל לה להזניח את הזירה התקשורתית, גם אם היא לא עומדת בראש סדר העדיפות.
היום, כאשר מלחמות מתנהלות בתקשורת, נשיאים נבחרים על פי רייטינג וכוכבי תרבות מומלכים ברשתות החברתיות ובתוכניות ריאליטי, על ישראל לשאוף להיות ראשונה ביחסי ציבור. להוביל ביוזמה, להוביל ברעיונות, להוביל בהעברת המסר ולהיות ראשונה בתקשורת.
הגישה של להיות ראשון לקוחה מהמגרש הספורטיבי, שם בדרך כלל היוזם מנצח, הראשון זוכה בתהילה והוא זה שהופך לגיבור היום.
פוליטיקה היא משחק שונה שלעיתים גם מלוכלך. להבדיל מדיפלומטיה שזו אומנות ביחסים בינלאומיים, ישראל נאבקת בפוליטיקה מלוכלכת ובדיפלומטיה שהפכה לאומנות ההשמצה נגדנו.
בזירה מעיין זו על ישראל להוביל "במשחק" ולהמציא כללים חדשים. כללים לפיהם היא תשתתף במשחק רק אם תהיה מציאות אחרת ותוצג הגרסה הישראלית במלואה.
על מדינת ישראל להשקיע היום, הרבה יותר מבעבר בתקשורת ויחסי ציבור ועליה לפעול על פי תוכנית אסטרטגית מתואמת ומתוכננת. עליה לפעול באומץ, בנחישות ושקיפות כדי להגן על עצמה ולהציג את עמדותיה. עליה להגן על היותה מדינה דמוקרטית, קטנה ויחידה בים של לאומים ואינטרסים.
ובמיוחד היום, בדיוק כמו ביחסי ציבור, על ישראל לשמור על קשרים הדוקים עם שותפיה-חבריה ואוהביה, כי הם הנכס החשוב ביותר, בדרך לשינוי התקשורתי.
הכותב – רונן הלל, יועץ תקשורת ומומחה ליחסי ציבור