עבודה משותפת בין הבמאי אמיר הר-גיל ליוצרת ערביה ועוזרת הבמאי אספהאן בהלול
הצלחה לישראל בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של בריטניה UK Film Festival , שננעל אתמול. הסרט "ירושלים ממתינה בתור"- "Jerusalem in Line" , פרי עבודה משותפת של היוצר היהודי – הבמאי אמיר הר-גיל והיוצרת הערבייה – עוזרת הבמאי אספהאן בהלול, זכה במקום הראשון בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר.
בפסטיבל הסרטים של בריטניה UK Film Festival הוקרנו/השתתפו סרטים מג'אנרים שונים, עלילתיים, דוקומנטריים, אנימציה מכל רחבי העולם והסרט "ירושלים ממתינה בתור"- "Jerusalem in Line" זכה במקום הראשון וניצח בתחרות הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר, באורך מלא.
אמיר הר-גיל הבמאי והיוצר קיבל את הפרס היוקרתי מידי מארי וודפילד, (Murray Woodfield ) מנהל הפסטיבל בלונדון.
הסרט הדוקומנטרי "ירושלים ממתינה בתור" מביא את סיפורו של התור למשרד הפנים במזרח ירושלים. סיפורם של 3 גיבורים עיסאם, ראנה וגאלב, הממתינים לתורם. היוצרים, ישראלי יהודי וערביה ישראלית, חברו יחד כדי לחזור לאותם גיבורים לאחר 13 שנים כדי לברר מה השתנה מאז הסרט "התור באיבן שדאד 2" (Line Up) שהתמקד באותם גיבורים פלשתינים במזרח ירושלים, בעלי תעודת זהות כחולה, ישראלית.
אספהאן בהלול, ערביה ישראלית, תושבת עכו, ואמיר הר-גיל, יהודי, חבר קיבוץ ובדקו מה קרה לגיבורי הסרט, האם המצב והיחס אליהם השתנה והאם הקרנתו בבית המשפט העליון ובכנסת ישראל תרמו במשהו לשינוי. הסרט החדש משלב חומרים מהסרט הישן עם חומרים חדשים.
לפני 13 שנים, מדי לילה התקבצו עשרות מתושבי מזרח ירושלים, מצוידים במזון ושתייה, כדי לתפוס מקום טוב בתור למשרד הפנים. אלו לצד אלו נדחסים נשים עם תינוקות, גברים מבוגרים ובחורים צעירים, ממתינים בתנאים בלתי אנושיים לפתיחת המשרד בבוקר. באמצעות המציאות הקשה שנחשפת עולה תמונה קפקאית מחרידה אשר משקפת את מגוון הבעיות והטענות שיש לתושבים הפלסטינים כלפי השלטון הישראלי. הסרט עורר הדים:
שני הסרטים זכו בהכרה, הסרט "התור באיבן שדאד 2" זכה בפרס ראשון בפסטיבל דוקונגה שנערך במוזיאון תל אביב והסרט "ירושלים ממתינה בתור" זכה בלונדון.
יעל גבירץ, ידיעות אחרונות: הר-גיל חושף בסרטו החכם והמכאיב את עוצמת הישרא-בלוף של ירושלים המאוחדת. הסרט הופך את הסדר המקובל אצלנו במבחן האירועים. בואו ותשמעו סיפר על תור אחד, מציע לנו הר-גיל, ותבינו את הסיפור כולו.
קובי ניב, מעריב: סרט מהפך קרביים ומעורר זעם, סרט מפתח להבנת הצד הפלשתינאי בסכסוך.
בני ציפר, הארץ: הזוועה הביורוקראטית שצריכים לעבור פלשתינאים תושבי ירושלים בכל שיח ושיג שיש להם עם המדינה הישראלית.
אך האם מאז המציאות השתנתה? האם הסרט עזר לשינוי המציאות? מה קרה עם הגיבורים? התמונה שתתגלה מהווה מיקרוקוסמוס לשינוי היחס של הממסד הישראלי כלפי התושבים הפלשתינים בירושלים. האם איסאם הצליח להשיג את התרופות לדיאליזה וניצל? האם רנא יכולה לצאת מהארץ והיא קיימת גם ברישומים של משרד הפנים? האם ג'אלב ממשיך לחיות באוהל ולשלם ארנונה עבור בית שנהרס על ידי הרשויות?
לקרוא עוד על יחסי ציבור סרטים -יחסי ציבור קולנוע